Tiental doelpunten gelijk verdeeld tussen Kockengen en AH '78

AH'78 1

6 oktober 2018 14:30

Afgelopen zaterdag heeft Kockengen een punt overgehouden aan het enerverende duel met AH '78. Kockengen kwam tot drie keer toe op voorsprong, maar gaf uiteindelijk de overwinning toch nog uit handen, 5-5.

De eerste helft begon Kockengen voortvarend. Op aangeven van Hilhorst scoorden zowel van Uden en Versloot en zij brachten zo Kockengen op een 2-0 voorsprong. Helaas voor Kockengen werd het ook al weer vrij snel gelijk. AH scoorde prachtig via een volley bij een afgeslagen corner. Even daarna werd de 2-2 ook binnen geprikt na dom balverlies op het Kockenese middenveld. Zeldenrijk (op aangeven van de Hoop) en Versloot (op aangeven van R. Berger) zorgden er voor dat Kockengen uiteindelijk toch met een ruime voorsprong de rust in ging, 4-2.

Na rust zette AH alles op alles om nog een punt te forceren. De aansluitingstreffer werd al snel gemaakt door de ploeg uit Huizen en met nog een half uur op de klok werd ook de 4-4 binnengewerkt. Hierna ontspon zich een mooi voetbalgevecht, waarbij beide ploegen de overwinning uit het vuur hadden kunnen slepen. Hilhorst scoorde, op aangeven van Versloot, de 5-4 en dus leek Kockengen het dichtst bij de 3 punten. Maar na een overdreven rode kaart voor van der Rijst (hij kreeg zijn tweede geel voor tijdrekken bij een ingooi van de scheidsrechter, die de weg in het tweede bedrijf een beetje kwijt was) en een eigen goal van Melse stond er helaas voor de geel-zwarten na 87 minuten 5-5 op het scorebord. In de absolute slotfase ontsnapte Kockengen nog aan een strafschop nadat van Uden de bal met zijn arm blokte op de doellijn. Aan de andere kant van het veld schoot Zeldenrijk daarna de allerlaatste kans van de wedstrijd nog op de binnenkant van de paal.

Uiteindelijk was een gelijkspel de verhouding, al had Kockengen de hele wedstrijd zicht op meer. Volgend weekend speelt Kockengen uit bij CTO. De ploeg uit Duivendrecht verloor haar eerste twee wedstrijden (OSM en Desto) maar schoot dit weekend ineens met scherp en won met 1-6 in en tegen Laren.