Algemene Gedragsregels

Algemene gedragregels

De regels waar wij ons als VVK-ers bij activiteiten, zoals trainingen en wedstrijden, aan te houden hebben zijn:

Gedragsregels gebaseerd op respect voor een ander:

• Pest en beledig een ander niet
  • Discrimineer en intimideer een ander niet
  • Gedraag je niet agressief
  • Accepteer leiding van trainer, leider en scheidsrechter
  • Laat medespelers niet wachten en laat ze niet zonder bericht in de steek

Gedragsregels gebaseerd op respect voor jezelf:

• Gebruik geen drugs, beperk alcohol- (beneden 18 jr. wordt niet geschonken) en  tabaksgebruik
  • Draag officiële wedstrijdkleding
  • Doe serieus mee met wedstrijden en trainingen

Gedragsregels voor op het complex van de V.V. Kockengen:

• Ga zorgvuldig om met bezittingen van de V.V.K. en anderen.
  • Uiterlijk één uur na de wedstrijd/training dient de kleedkamer verlaten te zijn en worden de kleedlokalen gesloten.
  • Na gebruik van de kleedkamer wordt deze schoon en netjes achter gelaten. Eventuele achtergebleven spullen naar de bestuurskamer brengen.
  • Na de trainingen/wedstrijden is het verboden met trainingstenue c.q. wedstrijdtenue plaats te nemen aan de bar. Een rondje bier halen is wel toegestaan.
  • Kleedkamers dienen door de laatste trainers/spelers afgesloten te worden.
  • Afval uiteraard altijd in de afvalbakken deponeren, zowel binnen als buiten.
  • De stoelen in ons clubhuis zijn er om op te zitten, de tafels niet. Ook de banken buiten de kantine behoren tot ons meubilair, dus hier ook niet op gaan staan.
  • Het is verboden met voetbalschoenen het clubhuis te betreden.
  • Het is niet toegestaan zelf meegebrachte (alcoholhoudende) drank te nuttigen in het clubhuis of elders op het terrein van V.V. Kockengen.
  • Leiders moeten na de wedstrijd het wedstrijdformulier zo snel mogelijk invullen zodat scheidsrechter en tegenstander niet behoeven te wachten. (Voor de wedstrijd kun je het formulier al invullen en de gasten ontvangen).
  • Uit oogpunt van een voorbeeldfunctie stellen we het op prijs als (jeugd)leiders, (jeugd)trainers en chauffeurs – geen alcohol gebruiken tijdens het uitoefenen van hun functie.
  • Niet na de training het complex verlaten voordat de leiding dit aangeeft. Samen opruimen, samen corvee doen en samen eventueel weggeraakte ballen zoeken. Dit alles om sportpark ”Niek Hilhorst” zo schoon mogelijk te houden.

Onder 18 jaar geen alcohol

Per 1-1-2014: Voor jongeren is (te veel) alcohol extra schadelijk. De overheid wijst daarom jongeren en hun ouders op de risico’s van alcohol. Onder andere door campagnes en voorlichting. Sinds 1 januari 2014 zijn alle jongeren onder de 18 jaar strafbaar als ze alcohol bij zich hebben en het is verboden om alcohol te verkopen aan jongeren onder de 18 jaar. Wie zelf onder de 18 is, mag namelijk geen alcohol bij zich hebben of drinken in openbare ruimten. Naast clubhuizen en sportkantines vallen daar dus ook de straat, het café, parken, buurthuizen, etc. onder.  Zie voor meer informatie www.nix18.nl

Uittreksel Bestuursreglement “alcohol in Sportkantines” Huis- en gedragsregels.

Sociale hygiëne:

Met sociale hygiëne wordt bedoeld dat mensen gezond met elkaar omgaan;dat ze rekening met elkaar houden met elkaars waarden, normen en rollen. In sportkantines gaat het vooral om hoe men verantwoord alcoholgebruik in de kantine kan bevorderen.

Belangrijk hierbij zijn de volgende huis- en gedragsregels:

1. Er wordt geen alcohol geschonken aan: jeugdleiders, trainers van elftallen en andere begeleiders van de jeugd tijdens de uitoefening van hun functie.
  2. Leidinggevenden en barmedewerkers drinken geen alcohol gedurende hun bardienst.
  3. Om te voorkomen dat personen met meer dan het toegestane promillage alcohol aan het verkeer gaan deelnemen, kan verstrekking van alcoholhoudende drank worden geweigerd.
  4. Personen die agressie of ander normafwijkend gedrag vertonen worden door de dienstdoende leidinggevende of barmedewerkers uit de kantine verwijderd.
  5. Prijsacties die het gebruik van alcohol stimuleren, zoals “happy hours”, “meters bier” en “rondjes van de zaak” zijn in de kantine niet toegestaan.
  6. Verkoop van alcoholhoudende drank aan personen jonger dan 18 jaar is verboden.
  7. Geen alcoholhoudende drank wordt verstrekt als dit leidt tot verstoring van de openbare orde, veiligheid of zedelijkheid
  8. Het is niet toegestaan alcohol te verstrekken aan dronken personen.
  9. Het is verboden personen toe te laten in de kantine die dronken zijn of onder invloed zijn van andere psychotrope stoffen.
  10. Als tijdens de schenktijden van de kantine 50% of meer van de aanwezigen jonger is dan 18 jaar, wordt er geen alcohol geschonken.

Het complete bestuursreglement “alcohol in sportkantines” is verkrijgbaar bij het bestuur.