Nipt verlies Kockengen 1 in seizoensouverture

Buitenboys sc. 1

22 september 2018 14:30

Na een matige voorbereiding heeft Kockengen 1 afgelopen zaterdag haar eerste wedstrijd in het competitieseizoen 2018-2019 gespeeld. Op het eigen Sportpark Niek Hilhorst was Buitenboys uiteindelijk met 1-2 net te sterk.
Door feesten, partijen, bruiloften en 2 operaties (van Zutphen en Romijn) was de oefencampagne van Kockengen voor dit seizoen niet om over naar huis te schrijven. De resultaten in de beker vielen (met slechts 4 punten) ook niet mee en dus was het afwachten hoe Kockengen uit de startblokken zou komen. Buitenboys is al jaren een stabiele derdeklasser en nam in Kockengen het initiatief, wat al snel resulteerde in de 0-1. Kockengen werd geklopt in de diepte en keeper Zschammer maakt een inschattingsfout door te snel zijn doel uit te komen. De rechtsbuiten van Buitenboys kon de bal dus vrij makkelijk het doel in lobben. Na de goal kwam Kockengen langzaam maar zeker beter in de wedstrijd en dit resulteerde na een minuut of 20 in de verdiende gelijkmaker. Een snelle aanval kwam via van Uden en Melse op het hoofd van één van de verdedigers van de blauw-witte uitploeg en belandde pardoes achter de verbouwereerde goalie van de gasten, 1-1. Het kwartier na de goal leek Kockengen door te drukken, maar precies op het moment dat de thuisploeg het gevoel had op voorsprong te kunnen komen, scoorde de tegenstander uit Almere. Aanvoerder Hilhorst kapte en draaide op het middenveld maar zag vooruit geen mogelijkheden. Zijn terugspeelbal was echter veel te zacht en precies in de loop van de vliegensvlugge buitenspeler van Buitenoys, welke gemakkelijk kon scoren, 1-2. In de fase na de 1-2 was Kockengen de weg kwijt en had de thuisploeg geluk dat de rust met een nipte achterstand werd gehaald (Buitenboys schoot o.a. nog 2x op de lat voor de thee).
Na de rust pakte Kockengen de draad weer op en zette goed druk naar voren. Een aantal keren werd de thuisploeg gevaarlijk via spits Zeldenrijk, maar telkens zat er nog net een verdediger (of de goede keeper) van de tegenpartij tussen. Naarmate de tweede helft vorderde ging Kockengen steeds meer risico nemen en gaf dus richting het einde van de wedstrijd steeds meer ruimte weg. De gasten speelde dit slecht uit waardoor Kockengen lang in de wedstrijd bleef. Via Guido Verlooy leek de thuisploeg langszij te komen maar zijn inzet, uit een corner, werd ternauwernood van de doellijn weggewerkt. Helaas voor Kockengen werd er aan beide kanten niet meer gescoord en zo was de valse start voor de geel-zwarten een feit.
Volgende week speelt de ploeg van nieuwbakken trainer Peter Neuvel haar eerste uitwedstrijd. In en tegen Maarssen zal de ploeg gaan proberen de eerste punten van het seizoen binnen te slepen. Over de sterkte van het elftal, dat ook komt uit de gemeente Stichtse Vecht, is nog weinig te zeggen. De ploeg verloor afgelopen zaterdag, enigszins verrassend, haar eerste wedstrijd met 1-3 van Nita.