Kockengen verliest derby van Nita

NiTA 1

2 maart 2019 14:30

Het eerste elftal heeft afgelopen zaterdag de eerste echte derby van het seizoen '18-'19 verloren. Op het eigen Sportpark Niek Hilhorst bleek Nita een maatje te groot, 2-5.

Voor iedereen goed en wel op zijn denkbeeldige stoel zat stond Kockengen al op een achterstand. Keeper Tim van Vliet schoot de bal tegen de druk zettende ex-Kockenees Sven van Houten en de bal belandde tot ieders verbazing in de tweede minuut al in het net, 0-1. Binnen het kwartier kwam Nita al op een 0-2 voorsprong toen een mooie aanval wederom via van Houten in het doel belandde. Kockengen maakte snel de aansluitingstreffer. Hilhorst nam een cornervariant met Meijer en schoot de bal hard richting de eerste paal, waar de Hoop kon binnen lopen, 1-2. Alle mensen met een geel-zwart hart gingen er even goed voor zitten, in de hoop dat Kockengen nu beter in de wedstrijd zou komen. Echter Nita deelde snel de nekslag toe door binnen een aantal minuten 2x toe te slaan en uit te lopen tot de 1-4 ruststand.

Na rust rechtte Kockengen de rug en werd Nita veel slordiger. Het was dan ook niet onverdiend te noemen dat een mooie aanval van Kockengen door van Golen, op aangeven van Versloot, werd binnen gekopt. Diezelfde van Golen had een kwartier voor tijd dé kans op de aansluitingstreffer maar zijn inzet belandde net aan de verkeerde kant van de paal. Vlak voor tijd besliste Nita de wedstrijd definitief toen twee invallers een schitterende combinatie promoveerde tot de 2-5. Al met al een terechte nederlaag voor Kockengen, dat blij mocht zijn dat Nita de voet van het gaspedaal haalde in het tweede bedrijf. Over een aantal weken krijgt Kockengen al de kans om zich te revancheren voor de nederlaag. Op 23 maart staat Nita-Kockengen op de rol.

Maar eerst volgt komend weekeinde de eerste kraker voor Kockengen. Een do or die wedstrijd, in de strijd tegen degradatie, tegen de nummer laatst Robinhood sv. De club die tot nu toe slechts 2 punten wist te vergaren.