Sterk Kockengen verliest geflatteerd van Desto

DESTO

20 april 2019 14:30

Afgelopen zaterdag heeft Kockengen 1 alweer een nederlaag geleden. Op bezoek bij subtopper Desto werd het 3-0. Gezien de kansenverhoudingen was dit zeer geflatteerd en had Kockengen eigenlijk zelfs wel een punt verdiend.

Het eerste bedrijf probeerde Desto, op het erbarmelijke veld, vanaf achteruit op te bouwen. De thuisploeg was echter vrij slordig en werd maar mondjesmaat gevaarlijk. Aan de andere kant van het veld was Kockengen op de counter veel gevaarlijker. Lars Meijer kopte al snel in de wedstrijd op de lat en even later ging een inzet van Jelmer Versloot via de uitblinkende Desto goalie via datzelfde 'houtwerk' over. Ook waren er in de eerste helft nog gevaarlijke kopballen van van Uden en Hilhorst te noteren, maar telkens stond het vizier net niet scherp genoeg of ronselde de keeper de bal uit zijn doel. Desto werd alleen met een aantal schoten van afstand gevaarlijk, maar bij de enige echte kans in de eerste helft was het meteen raak. De fysiek sterke Carinho de Miranda zette een aantal 50-50 duels naar zijn hand en schoot daarna beheerst binnen, 1-0.

In de tweede helft werd het door het warme weer steeds meer een fysieke strijd. Beide ploegen hadden moeite tot echt grote kansen te komen en zo bleef de wedstrijd lange tijd spannend. Desto gooide 10 minuten voor tijd de wedstrijd in het slot. Zwak verdedigen bij een corner leverde een niet te missen kans op voor de captain van Desto, 2-0. Even later sloeg de schrik de thuisploeg toch nog even om het hart toen Hilhorst van afstand hard op de paal schoot. Kockengen had echter voor de derde keer deze middag het geluk niet aan haar zijde en de bal stuiterde dus terug het veld in. De 3-0 van Lorenzo Hunte was er vlak voor tijd nog eentje voor de statistieken.

Zo stond er na 90 minuten een vooraf logische uitslag op het scorebord. Maar wie bij de wedstrijd aanwezig is geweest weet dat Kockengen liet zien nog altijd strijdbaar te zijn. Nacompetitie ontlopen zal waarschijnlijk niet meer lukken, maar met de strijdkracht en het creëren van kansen zit het nog altijd goed. De ploegen in de nacompetitie zijn dus alvast gewaarschuwd. Er volgen nu 2 vrije weekenden door o.a. Koningsdag. Hierna begint Kockengen aan het laatste blok van 3 wedstrijden (achtereenvolgens Altius, Ah en CTO), alvorens de nacompetitie op 1 juni van start zal gaan.