Kockengen verliest van Olympia '25

Olympia '25 1

3e klasse C

2 februari 2019 14:30

Door de tragische gebeurtenissen bij Nita en de winterse omstandigheden moest het eerste elftal van Kockengen lang wachten op de eerste officiële wedstrijd na de winterstop. Afgelopen zaterdag kwam dan eindelijk het Hilversumse Olympia '25 op bezoek en helaas voor Kockengen namen de gasten de 3 punten mee naar huis, 2-4.

De eerste helft was een gelijkopgaande strijd, waarbij Olympia uiteindelijk via één van de voorzetten vanaf de flanken de 0-1 kon binnen koppen. Hilhorst bracht de stand na 40 minuten weer in evenwicht. Versloot stuurde Hilhorst alleen op de keeper af en de aanvoerder van Kockengen faalde niet. Tot aan de rust werd er daarna niet meer gescoord.

In het tweede bedrijf aanvankelijk eenzelfde spelbeeld, waarbij de grootste kans voor Kockengen was. Hilhorst lanceerde Zeldenrijk in de diepte. Maar de aanvalsleider van Kockengen speelde de bal te ver voor zich uit, waardoor de keeper van Olympia hem uiteindelijk simpel kon oprapen. Aan de andere kant van het veld was het wel raak, toen een mooi afstandsschot via de onderkant van de lat pardoes binnen plofte, 1-2. Toch viel uiteindelijk wél de 2-2. Tien minuten voor het verstrijken van de tijd werd Zeldenrijk gevloerd in de 16 van Olympia en Hilhorst schoot de gegeven penalty feilloos achter de doelman. Helaas kreeg Kockengen niet veel later het deksel op de neus en via een frommel-goal én een eigen doelpunt stond er met nog 5 minuten te spelen zelfs 2-4 op het scorebord. Kockengen verdiende een punt maar moest genoegen nemen met niks.

Langs deze weg nog even een dankwoord voor het snelle ingrijpen bij de blessure van rechtsback van Kockengen, Peter van Schaik. Vriend en vijand werden opgeschrikt toen van Schaik na een duel roerloos op de grond bleef liggen. Maar door adequaat ingrijpen van met name de spelers en medische staf van de gasten kwam hij snel weer bij kennis. Naar verluid gaat het naar omstandigheden inmiddels redelijk met de kilometervreter op de rechterflank.

Komende week speelt Kockengen een uitwedstrijd tegen Buitenboys. De ranglijst geeft door alle afgelastingen een wat vertekend beeld, maar de blauw-witte formatie staat momenteel op plek 6, met zelfs uitzicht op meer.