Kockengen verliest van AH '78

AH'78 1

18 mei 2019 14:30

Afgelopen zaterdag heeft Kockengen al weer haar 15e nederlaag van het seizoen 2018-2019 geleden. Het werd 3-1 voor de gastheren uit Huizen.

Op bezoek bij AH '78 kwam Kockengen goed uit de startblokken en leek het uit een corner via Hilhorst op voorsprong te komen. Zijn kopbal ging via de onderkant van de lat over de doellijn maar de scheidsrechter had zijn vizier op dat moment nog niet op scherp en op dit niveau kan ook de var helaas niet ingrijpen. Even later had de aanvoerder van Kockengen weer moeten scoren maar ditmaal verzuimde hij zelf de trekker over te halen na een cadeautje van de AH goalie. Toch kwam Kockengen terecht aan de leiding toen een mooie counter via Versloot bij de volledig vrijstaande Meijer kwam en de spits simpel binnen schoot. In het vervolg van de eerste helft had AH de bal, maar Kockengen was op de counter veel gevaarlijker en de geel-zwarten mochten zichzelf kwalijk nemen dat er bij rust maar een marge van 1 op het figuurlijke scorebord stond.

Na rust kwam AH sterk uit de kleedkamer en binnen een mum van tijd kantelde de wedstrijd volledig. Na de snelle 1-1 leverde een absolute wereldgoal van de rechtermiddenvelder van AH ook al snel de 2-1 op. Even later kreeg van Uden zijn tweede gele kaart en moest Stefan Berger met een blessure naar de kant. Hierdoor moest Kockengen niet alleen door met 10 man, maar tevens  betekende dit dat het halve elftal op een voor hem onbekende positie moest plaats nemen. Dat Kockengen in het vervolg van de wedstrijd nog slechts 1 tegengoal kreeg was een klein wonder te noemen en zo was het al met al richting de nacompetitie een nederlaag met perspectief.

Door de vele afwezigen mochten Frank Romijn en Eric Versloot afgelopen weekend hun (basis)debuut maken in het eerste elftal, langs deze weg willen we beide jonge spelers hiermee feliciteren. Volgende week speelt Kockengen haar laatste competitiewedstrijd, thuis tegen CTO. Voor de Kockenezen staat er alleen de spreekwoordelijke eer op het spel. De gasten is er echter alles aan gelegen om volle bak te gaan. Zij staan momenteel op doelsaldo op de voorlopig veilige 13e plaats en voelen de hete adem van Robin Hood (dat ergens een bus spelers heeft opengetrokken en opeens bijna alles wint) in hun nek. De gasten zullen alles op alles moeten zetten en dus kan Kockengen zich opmaken voor een scherpe wedstrijd, wat een pluspunt is richting de nacompetitie.