Kockengen verliest van CTO, Hertha eerste horde in nacompetitie

CTO '70 vv 1

25 mei 2019 14:30

Een zwak Kockengen heeft afgelopen zaterdag de laatste wedstrijd van de competitie verloren. Op het eigen Sportpark was CTO veel te sterk. De ploeg uit Amsterdam had een overwinning nodig om, net als Kockengen, nacompetitie veilig te stellen en liet er geen gras over groeien. Kockengen werd vanaf minuut één teruggedrongen en de thuisploeg mocht van geluk spreken (o.a. 3x paal of lat) dat het bij rust niet al met een grotere marge dan 0-1 achter stond. Vlak na rust liep CTO echter wel snel uit naar een ruime voorsprong en het scoorde uiteindelijk 5 keer. Hilhorst mocht op aangeven van Zeldenrijk nog de eretreffer binnen glijden en zo eindigde de wedstrijd in een toch wat beschamende 1-5 nederlaag. Leuk moment was nog wel het debuut van Thomas Poll, die het laatste kwartier de van een blessure terugkerende Guido Verlooy met verve mocht vervangen.

Komend weekend gaat Kockengen dan eindelijk weer echt om de knikkers spelen. Na een aantal weken potjes voor de spreekwoordelijke eer te hebben afgewerkt staat dan de eerste nacompetitie wedstrijd op het programma. Het voor Kockengen niet onbekende Hertha (Vinkeveen) komt dan op bezoek bij Kockengen. Hertha zit in een goede fase met 3 overwinningen in de laatste 3 wedstrijden (o.a. 8-1 tegen de Vecht) en stelde afgelopen zaterdag de derde plek in klasse 4E veilig. Eerder dit seizoen stonden beide ploegen tegenover elkaar voor de beker, dit leuke en open duel eindigde in een 3-3 gelijkspel. Mocht de uitslag nu weer hetzelfde zijn dan volgt er een verlenging (en eventueel penalty's). De nacompetitie betreft dit jaar namelijk een knock-out schema bestaande uit 8 ploegen, die strijden voor slechts één plek.