Kockengen doet wat het moet doen met winst op hekkensluiter

Robinhood s.v. 1

9 maart 2019 15:00

Afgelopen zaterdag heeft Kockengen drie belangrijke punten bij mogen schrijven door winst op Robin Hood, 2-3.

Vooraf was al duidelijk dat voor Kockengen tegen de hekkensluiter uit Amsterdam Zuid-Oost alleen winst genoeg zou zijn. Mochten er wederom punten worden gemorst dan wisten de geel-zwarten eigenlijk al dat men zich kon gaan opmaken voor de nacompetitie. De omstandigheden waren in het nadeel van Kockengen. De harde wind maakte voetballen vrijwel onmogelijk en dus werd de wedstrijd een soort van loterij. Aanvankelijk was het Robin Hood dat met de wind schuin tegen het beste uit de startblokken kwam. Binnen 5 minuten lag de 1-0 al in het mandje. Kockengen kwam na twintig minuten langszij toen Versloot een niet al te best verdedigde ingooi pardoes voor zijn voeten kreeg. De jongeling aarzelde niet en schoot hard raak. Voor rust kwam Kockengen zelfs nog op 1-2. Hilhorst stuurde Molleman alleen op de keeper af en de routinier faalde niet.

In het tweede bedrijf probeerde beide ploegen wederom het beste er van te maken. Toch bleef het van beide kanten erg onrustig. 15 minuten voor tijd gooide Zeldenrijk, wederom op aangeven van Hilhorst, de wedstrijd in het slot door de 1-3 binnen te lopen. Kockengen verzuimde in het laatste kwartier om verder afstand te nemen en leek vlak voor tijd nog de deksel op de neus te krijgen toen Robin Hood ineens de 2-3 maakte. Echter de bal werd uit de aftrap naar voren gerost en de scheidsrechter blies meteen af voor het einde.

Al met al voor de toeschouwers geen al te leuke wedstrijd maar het resultaat stemde eindelijk weer eens tot tevredenheid. Komend weekend speelt Kockengen thuis tegen Laren. De ploeg uit het gelijknamige dorp werd in de heenwedstrijd met 2-6 verslagen. Maar de zwart-witten staan momenteel wel een aantal plekken hoger dan Kockengen op de ranglijst. Beide ploegen kenden tot nu toe een teleurstellend 2019 met veel puntverlies na de winterstop. Een gelijkwaardige wedstrijd ligt in lijn der verwachting, aftrap zaterdag 14:30.