Kockengen 1 vergeet monsterscore neer te zetten

Robinhood s.v. 1

20 oktober 2018 14:30

Afgelopen zaterdag heeft Kockengen een ruime zege behaald op Robin Hood. De ploeg uit Amsterdam werd vanaf minuut 1 ondersteboven gespeeld door de thuisploeg. Kockengen had het aan de slordige afronding te danken dat Robin Hood nog vrij lang in de wedstrijd bleef. Bij rust stond Kockengen al met 2-0 voor door doelpunten van de Hoop en Zeldenrijk. Maar zowel Hilhorst als Zeldenrijk hadden daarvoor verzuimd Kockengen op een ruimere voorsprong te zetten. Net na rust zorgde van Uden voor de 3-0 en iedereen dacht dat de wedstrijd toen wel gelopen zou zijn. Een lullige, maar terechte, penalty voor hands gooide echter een minuut later nog even roet in het eten toen de Robin Hood captain de bal vanaf 11 meter feilloos in het doel schoof. Zeldenrijk bracht het verschil weer naar 3, maar wederom kwam Robin Hood terug in de wedstrijd toen zwak uitverdedigen van Kockengen de 4-2 opleverde. Vlak voor tijd werd de wedstrijd alsnog definitief beslist toen Hilhorst de 5-2 op het scorebord bracht. Dat de einduitslag niet hoger uitviel was gezien de grote kansen voor o.a. Hilhorst, Zeldenrijk, Berk, Meijer en Versloot eigenlijk ongelooflijk. Kockengen had tegen Robin Hood de dubbele cijfers kunnen, en misschien wel moeten, halen.

Komend weekend speelt Kockengen tegen het relatief onbekende sv Laren '99. De ploeg, uit de gelijknamige gemeente Laren, begon de competitie uitstekend met o.a. een 6-1 overwinning op Amstelveen. Toch verloor de ploeg afgelopen weekend in de slotfase van Nita en 2 weken daarvoor met 1-6 van CTO (waar Kockengen vorige week 3-4 van won). Het lijkt er op dat Laren en Kockengen elkaar niet veel zullen ontlopen, momenteel zitten er slechts 2 punten verschil tussen de geel-zwarten en zwart-witten op de ranglijst.