Kockengen definitief veroordeeld tot nacompetitie

Altius 1

11 mei 2019 14:30

Het eerste elftal van Kockengen streed afgelopen zaterdag voor de laatste kans op rechtstreekse handhaving. Op één van de twee over gebleven concurrenten, Altius, moest een overwinning worden geboekt om de rekenkundige kans in leven te houden. De wedstrijd eindigde in een 2-2 gelijkspel, door doelpunten van Hilhorst (op aangeven van Versloot) en Romijn (op aangeven van Meijer). Met name die laatste goal was overigens het nakijken meer dan waard, wat kan via de Facebookpagina van Altius ("Altius heren selectie").

Door de puntendeling kan Kockengen definitief niet meer stijgen op de ranglijst richting een veilige positie. Omdat het gat naar onderen ook te groot is kunnen we inmiddels met zekerheid zeggen dat Kockengen op 1 juni, als nummer 12 van de ranglijst, de nacompetitie zal aanvangen.

Tot die tijd kan trainer Neuvel nog twee wedstrijden sleutelen aan zijn favoriete basiselftal, dat de degradatiestrijd aan zal moeten gaan. Allereerst spelen de geel-zwarten komende zaterdag de uitwedstrijd tegen AH, dat op plek 8 van de ranglijst freewheelend richting de zomerstop kan werken. Een week later komt CTO op bezoek. De Amsterdammers zijn onverwacht toch nog in een felle strijd beland,met sv Robin Hood, om directe degradatie te voorkomen.