Hilversum pas in tweede helft langs strijdvaardig Kockengen

FC Hilversum 1

8 december 2018 14:00

Het eerste elftal van Kockengen heeft afgelopen zaterdag weer een nederlaag geleden. Ditmaal geenszins een wedstrijd voor de gasten om zich voor te schamen. Een uur lang bood Kockengen prima partij, maar uiteindelijk moest het hoofd toch gebogen worden, 4-1.
In de eerste helft was er een bliksemstart voor de thuisploeg. Over rechts brak de rappe buitenspeler door en zijn voorzet werd bij de tweede paal binnengelopen door de spits van FC Hilversum. Bij deze goal kwam Romijn hard in botsing met de paal en zo moest Kockengen al vroeg een noodgedwongen wissel plegen (Berk). Verrassend genoeg was Kockengen daarna het eerste half uur eigenlijk de meest gevaarlijke ploeg en het was dan ook zeker niet onverdiend dat de gasten op 1-1 kwamen. Via Versloot en Hilhorst belandde een schitterende aanval bij spits Zeldenrijk die prima afdrukte. Tot aan de rust werd er daarna niet meer gescoord.
In de rust werd er bij Kockengen veel gelachen. De kleedkamers zitten bij Hilversum naast elkaar en 15 minuten lang werd de boel bij groen-wit bij elkaar gescholden, een amusante vertoning. Heel veel hielp het de thuisploeg de eerste twintig minuten na rust nog niet, al was Hilversum nu wel duidelijk de betere ploeg. Een zwakke fase van Kockengen leverde echter in drie minuten tijd twee doelpunten op en zo was het verzet met nog twintig minuten te gaan toch plotsklaps definitief gebroken. Het vervolg van de tweede helft had ook op papier afgedaan kunnen worden en Kockengen mocht eerlijkheidshalve blij zijn dat er nog maar één doelpunt viel aan de kant van Hilversum.
Al met al, ondanks de nederlaag, weer eens een wedstrijd om op voort te bouwen voor Kockengen. Als de potentiële kampioen Hilversum een uur partij kan worden geboden, dan moet dit komend weekeinde tegen tegen nummer 9 van de ranglijst, OSM, ook kunnen. Een zes-puntenwedstrijd zoals dat heet, want beide ploegen staan slechts op twee punten van elkaar.