Kockengen knokt zich naar punt tegen Amstelveen Heemraad

Amstelveen/Heemraad 1

23 februari 2019 14:30

Kockengen heeft afgelopen zaterdag gelijk gespeeld tegen Amstelveen Heemraad. Kockengen kwam 2-0 achter maar knokte zich terug en had zelfs nog kunnen winnen. Het werd uiteindelijk 2-2.

Het was deze week weer puzzelen voor de afwezige trainer, Neuvel, van de geel-zwarten. Gelukkig werden Hayo Theijken en William de Wit bereid gevonden om zich in ieder geval voor één zaterdag bij het eerste elftal aan te sluiten. Met interim coach Juran Hilhorst in de dug-out begon Kockengen weifelend aan het duel. Amstelveen was de betere ploeg en na een mooie eerste goal en een lachwekkende tweede goal stond er na het eerste kwart van de wedstrijd 2-0 op het scorebord. Uit niets bleek dat Kockengen deze middag enig recht op punten kon gaan maken tot Versloot in de 40e minuut een inzet door een verdediger met de hand geblokkeerd zag worden. De bal ging op de stip, aanvoerder Hilhorst koos een hoek en schoot de bal onberispelijk tegen de touwen, 2-1.

Na rust kantelde de wedstrijd steeds meer in het voordeel van Kockengen. Het geloof was terug bij de gasten en de verdiende 2-2 kwam op schitterende wijze op naam van Rens van Golen. De lange jongeling kreeg de bal van Versloot en schoot de bal van een meter of twintig in de kruising. Kockengen drukte door en had in het vervolg van de wedstrijd via Hilhorst, van Golen en Versloot grote kansen op de 2-3. Aan de andere kant van het veld bleef Amstelveen bij momenten gevaarlijk maar gescoord werd er niet meer. Al met al een knap punt voor de gehavende ploeg van Kockengen dat tot overmaat van ramp ook van Uden nog zag uitvallen met een op het oog ernstige blessure.

Te hopen valt dat Kockengen komend weekend tijdens de derby tegen Nita een representatief elftal op de been kan brengen. De 'Wespen' wisten in het verleden nog wel eens verrassend te kunnen steken in het onderlinge duel maar momenteel lijkt de angel te veel uit het elftal. De druk zal op Sportpark Niek Hilhorst dan ook volledig bij de gasten liggen. Na het gelijkspel van afgelopen zaterdag bij Olympia is elk puntverlies voor Nita dodelijk in de strijd die het voert om de titel in West 1, 3C.