Dikke nederlaag Kockengen 1 op bezoek bij s.v. Olympia

Olympia '25 1

17 november 2018 15:00

Op bezoek in Hilversum heeft Kockengen afgelopen zaterdag, na vijf wedstrijden zonder verlies, weer eens een nederlaag moeten slikken. Het geel-zwarte vlaggenschip moest uiteindelijk diep Buigen voor de gastheren van Olympia, 3-0.

In het eerste bedrijf ging het lange tijd gelijk op. Olympia en Kockengen hielden elkaar in evenwicht zonder daarbij heel gevaarlijk te worden. Het was dan ook niet gek dat een enorme flater de wedstrijd moest open breken. Melse en keeper Zschammer hadden bij een lange bal een groot misverstand en de spits van Olympia had ineens vrije doorgang naar een leeg doel, 1-0. Voor rust kwam Kockengen door een kopbal van Rens van Golen bijna op gelijke hoogte maar zijn inzet stuiterde net over de goal. Aan de andere kant van het veld kwam Kockengen goed weg toen de aanvallende middenvelder van Olympia na een flitsende counter oog in oog met Zschammer de bal naast mikte.

Na rust ging Kockengen verder naar voren spelen en dat nam logischerwijs risico's met zich mee. Beide ploegen waren meermaals gevaarlijk maar het was uiteindelijk Olympia dat de 2-0 kon maken via een terecht gegeven strafschop. Door het inbrengen van Meijer en de Vries probeerde trainer Neuvel het tij nog te keren. Dit resulteerde, door de grote ruimtes op het veld, in hachelijke momenten voor beide doelen. Kockengen kreeg na 80 minuten dé kans op de aansluitingstreffer maar spits Zeldenrijk schoot op de keeper vanaf de strafschopstip. Vlak voor tijd maakte Olympia er zelfs, ietwat geflatteerd, nog 3-0 van na een lachwekkende scrimmage in de doelmond van Kockengen.

Volgende week mag Kockengen weer richting Hilversum. Dit keer zal Altius de tegenstander zijn. De ploeg, die haar thuiswedstrijden op een steenworp afstand van Olympia speelt, verloor afgelopen zaterdag al voor de vierde keer dit seizoen. Altius zal er dus op gebrand zijn om de teleurstellende tiende plek op de ranglijst middels een overwinning te verlaten.