Kockengen 1 twee maatjes te klein voor V.V. Maarssen 1

Maarssen 1

16 februari 2019 14:30

Het eerste elftal van Kockengen heeft afgelopen zaterdag een zeer zware nederlaag geleden. Kockengen, dat zeker niet in de sterkste formatie aantrad, deed welgeteld 8 minuten goed mee in de wedstrijd. Echter toen voor Maarssen de ban eenmaal gebroken was, ging het rap, met 3 doelpunten in het eerste kwartier. De ruststand was uiteindelijk 0-4. Na rust trok Kockengen zich ver terug en probeerde het elftal de schade te beperken om een uitslag met dubbele cijfers te voorkomen. Maarssen ging gelukkig voor Kockengen wat slordiger spelen en dit resulteerde na 93 minuten in 'slechts' een 0-7 uitslag. Voor Kockengen hadden Hilhorst en Meijer nog uitgelezen mogelijkheden om de spreekwoordelijke eer te redden. Maar beide spitsen misten oog in oog met de prima doelman van Maarssen.

Komend weekend speelt Kockengen een cruciale wedstrijd in de strijd tegen degradatie. De geel-zwarte formatie is in een vrije val geraakt en is inmiddels afgezakt naar plek 12 op de ranglijst. Komend weekend staat de onderlinge confrontatie met Amstelveen op het programma, de ploeg die momenteel op de laatste veilige plek (11) van de ranglijst bivakkeert (met een wedstrijd minder gespeeld).