Gehavend Kockengen ongelukkig onderuit bij Buitenboys

Buitenboys sc. 1

9 februari 2019 15:15

Op een winderig Sportpark Polderkwartier heeft Kockengen afgelopen zaterdag weer een nederlaag geleden. Het door blessures geplaagde elftal van trainer Neuvel hield lang stand. Maar een ontzettend lullig doelpunt leverde uiteindelijk toch een nederlaag op, 1-0.

In het eerste bedrijf waren de ploegen volledig in evenwicht. De enige gevaarlijke momenten werden door keeper van Vliet goed uit het doel geronseld. In het tweede bedrijf was de eerste levensgrote kans voor Kockengen. Hilhorst verzuimde echter de volledig vrijstaande Melse aan te spelen en schoot zelf wild over het doel. Aan de andere kant van het veld werd Buitenboys een aantal malen gevaarlijk via buitenspelers die naar binnen kwamen en het doel onder vuur namen. Na 80 minuten was het voor de toeschouwers eigenlijk wel duidelijk dat er nog een uur gespeeld kon worden maar dat er geen normale goal zou gaan vallen. Toch kwam er wel een doelpunt. Van Vliet pakte een terugspeelbal in zijn handen en de terecht gegeven indirecte vrije bal op de vijf-meter lijn werd feilloos in het doel geschoten. Neuvel probeerde met het inbrengen van de boomlange van Golen en Berk nog om in de slotfase de ballen in de 16 te pompen. Maar mede door de harde wind was dit lastig en dus ook zonder succes.

Een nederlaag met een zure nasmaak, zeker gezien de extra blessures die ook afgelopen weekend weer zijn opgelopen (in een week tijd werden o.a. de diagnoses: gescheurde kruisband, gescheurde enkelband, hersenschudding en beenbreuk vastgesteld). 'Gelukkig' voor Kockengen komt komen zaterdag koploper Maarssen op bezoek. De thuisploeg zal dan sowieso niets te verliezen hebben en de geel-zwarten die wel fit genoeg zullen worden bevonden zullen dan proberen om hun huid dit keer wel duur te verkopen. De uitwedstrijd eindigde namelijk in een beschamende 9-1.