Kockengen verliest ook bij Altius

Altius 1

24 november 2018 14:30

In een af en toe harde en onvriendelijke wedstrijd heeft Kockengen afgelopen zaterdag het hoofd moeten buigen voor Altius. Aan het Kininelaantje in Hilversum werd het 3-2 voor de thuisploeg.

In de eerste helft was er een duidelijke botsing van stijlen waar te nemen. Altius probeerde van achteruit op te bouwen en Kockengen hanteerde al snel de lange bal. De thuisploeg schoof in balbezit naar een risicovolle 3-4-3 en liet Kockengen het eerste half uur achter de bal aanlopen. Het was dan ook niet verwonderlijk dat er na 30 minuten al 2-0 op het scorebord stond. Nadat de Altius aanvoerder na 20 minuten de openingstreffer voor zijn rekening had genomen, was het good old van Uden die met een eigen goal de 2-0 op het scorebord kopte. Kockengen werd daarna 10 minuten overlopen en mocht van geluk spreken dat het bij rust niet op een grotere achterstand stond. Gek genoeg gingen de gasten zelfs rusten met een gelijke stand. Uit het niets vond Hilhorst eerst Zeldenrijk die de aansluitingstreffer voor zijn rekening nam. Op slag van rust werd het zelfs, volledig tegen de verhouding in, 2-2 toen Zeldenrijk na een schitterende aanval Hilhorst vond en de aanvoerder van VVK simpel afdrukte.

Na rust veranderde het spelbeeld. Kockengen kwam steeds beter in de wedstrijd en Altius had moeite om het fysieke spel bij te benen. Toch kwamen de gastheren op voorsprong toen wederom een penalty voor Kockengen roet in het eten gooide. Net als de afgelopen weken gaf Kockengen weer eens een strafschop weg en de captain van de thuisploeg benutte dit buitenkansje. In het vervolg van de tweede helft had Kockengen grote kansen om de gelijkmaker te maken, maar Melse en Meijer faalden oog in oog met de doelman. Daarnaast schoot Zeldenrijk nog snoeihard op de lat. Vlak voor tijd kwam Kockengen nog goed weg toen Arp een vrije bal via 2 palen het doel uit zag caramboleren, maar gescoord werd er door beide ploegen niet meer.

Voor Kockengen is het de komende weken alle hens aan dek. Na een aantal slecht verlopen wedstrijden is de ploeg afgezakt naar plek 9 en komt er een lastig rijtje wedstrijden aan voor de winterstop. Komende zaterdag speelt Kockengen thuis tegen het over het algemeen sterker geachte Desto. Toch liggen er voor Kockengen kansen. Op de ranglijst staat Desto slechts 2 punten voor op de geel-zwarten en ook zij zitten in een mindere fase met in de laatste weken nederlagen tegen achtereenvolgens Laren en Amstelveen.