Kockengen 3 wint streekderby

CSW 6

26 oktober 2019 13:00

Zaterdag 26 oktober stond de streekderby tussen kockengen 3 en csw 6 op het programma. De mannen uit wilnis kwamen vol zelfvertrouwen naar kockengen want zij stonden immers boven aan met twaalf punten uit vier wedstrijden. Maar ook kockengen is in goede doen en daarom kon er van onderschatting zeker geen sprake zijn.

Toch was het in de eerste helft eenrichtingsverkeer naar het doel van kockengen, maar het duurde lang voordat csw de score openende en dit kwam voornamelijk door uitblinker Röling. Na ongeveer een half uur spelen kwam csw toch op voorsprong na een goed lopende aanval over de rechterflank. na een van de spaarzame counters kreeg kockengen nog wel een grote kans op de gelijkmaker  maar dirk Brouwer had zijn vizier niet op scherp.

Vlak voor de rust kreeg csw nog een gele kaart voor het herhaaldelijk commentaar leveren op scheidsrechter Middelkoop, die de gehele wedstrijd resoluut maar rechtvaardig floot.  In de 2e helft begon kockengen voortvarend en integenstelling tot zijn neef had bastiaan Brouwer het visier wel op scherp staan. Na ongeveer 5 minuten spelen werd de man meer situatie optimaal benut en schoot hij de bal kiezelhard in de goal. Niet veel later scoorde bastiaan Brouwer zijn tweede goal na goed voorbereidend werk van Jeffrey van 't schip.

Na de 2-1 ontstond een open wedstrijd maar vlak voor het einde wist kockengen de wedstrijd te beslissen, na geklungel in de verdediging van csw wist Jeffrey van 't schip te scoren. Na 5 wedstrijden spelen heeft kockengen 8 punten verzameld en kan er met recht gesproken worden over een stabiele middenmoter waar ieder team rekening mee moet houden.