Kockengen 3 verslaat Nita 3 in eerste derby!

NiTA 3

28 september 2019 12:15

Feyenoord vs Ajax is de nummer 1 der Klassiekers, op een goede 2e plaats mag je Kockengen vs Nita zetten. Het duel laat het hart van menig supporter van deze clubs overtoeren maken.

Zaterdag 28 september mochten de beide 3e elftallen het tegen elkaar opnemen op “Sportpark Niek Hilhorst” De datum stond al wekenlang met rood gemarkeerd.

Om 12:15 klonk het 1e fluitsignaal op een door wind en regen gedomineerde zaterdag. Kockengen speelde de eerste helft met wind tegen en hierdoor probeerde men vanuit achteruit op te bouwen. De gasten uit Nieuwer ter Aar probeerde dit zoveel mogelijk te verstoren. Nita kon echter niet voorkomen dat de eerste grote kans voor Kockengen was. Na goed voorbereidend werk van Michel Zeldenrijk kreeg Jeffrey van Schip de bal voor zijn voet. Zijn bekeken schot eindige echter onfortuinlijk op de paal. Waar je zou denken dat Kockengen door ging drukken bleek het toch de andere kant op te gaan. Nita won de meeste duels en het spel werd slordiger bij Kockengen. Een uitbraak over links leverde Nita de voorsprong op. Een schuiver verdween in de lange hoek en doelman Wesley Röling was genoodzaakt te vissen.

Kockengen was het in deze fase even kwijt en had geluk dat de gasten niet nogmaals de trekker overhaalden. Een goede kopbal ging rakelings over. Kockengen kwam weinig aan aanvallen toe, toch konden de massaal toegestroomde toeschouwers (de hele Wagendijk was verstopt) juichen voor de geel-zwarten. Dankzij wederom Michel Zeldenrijk kwam de bal voor de voeten van Peter de Noo en deze werkte de bal genadeloos in het doel van Nita. 1-1. De goal bleek Kockengen goed te doen en Nita slecht. Duels die eerder werden verloren werden nu gewonnen en ook de 2e bal bleek voor Kockengen te zijn. Het was daarom een grote domper dat toch de 1-2 viel. Een miscommunicatie en een slechte terugspeelbal zorgde ervoor dat de spits van Nita simpel de bal kon binnenschieten. Niet veel later zochten beide teams de kleedkamer op. Allebei met het gevoel dat er toch wel iets te halen viel.

Met nieuwe krachten en de wind in de rug begon Kockengen vol passie aan de 2e helft.  Onder het toeziend oog van een nieuwe leidsman, want de scheidsrechter van de 1e helft bleek het moordende tempo niet aan te kunnen. De verse arbiter kon meteen aan de bak want net warm wees de man terecht naar de stip. Een verdediger van Nita maakte hands en een penalty was het gevolg. Jeffrey van Schip haalde snoeihard de trekker over en de bal verdween in de rechterkruising. De keeper van Nita heeft deze bal enkel horen suizen. Het verhaal gaat dat de goede man zich al bij de oorarts heeft moeten melden. Kockengen drukte nu Nita steeds verder terug richting hun eigen doel en Nieuwer ter Aar.  Dit resulteerde uiteindelijk in de verlossende 3-2. Bastiaan Brouwer draaide zich in het 16 metergebied vrij en schoot onberispelijk binnen. Kockengen had Nita nu op de knieën! De laatste 20 minuten van de wedstrijd werd er door beide partijen gevochten voor elke meter. Nita probeerde alles op alles te zetten om de gelijkmaker te maken. Kockengen mocht hierbij van enig geluk spreken dat de aanvoerder van Nita zijn vizier niet op scherp had staan. 2 dotten van kansen liet hij onbenut en zoals Henry Versteegh later voor de camera’s zou verklaren: “dan verdien je een punt ook niet”.

Na afloop is geheel volgens traditie een delegatie van Kockengen naar Nieuwer Ter Aar gereden om daar de befaamde “Poldercup” op te halen. Deze bleek nog in het bezit van Nita te zijn. Hopelijk blijft deze cup voorlopig weer even in Kockengen

Al met al blijkt Kockengen 3 over flink wat veerkracht te beschikken en een wedstrijd zoals deze laat zien dat je altijd voor elkaar moet vechten en de koppen niet moet laten hangen.  Aanstaande zaterdag een vroege vogel wedstrijd. Om 10 uur komt het roemruchte Elinkwijk op bezoek!