Nieuw spektakelstuk levert Kockengen 1 nu wél drie punten op

CTO '70 vv 1

3e klasse C

13 oktober 2018 14:30

Afgelopen zaterdag heeft Kockengen eindelijk weer eens een wedstrijd weten te winnen. Op bezoek bij CTO leek het er lange tijd niet op dat Kockengen met drie punten richting de polder zou vertrekken. Maar door een late goal van Rens van Golen trok Kockengen uiteindelijk toch de winst uit het vuur, 3-4.

Dat wedstrijden van Kockengen dit seizoen garant staan voor doelpunten lijkt inmiddels wel duidelijk. In de vorige twee duels vielen er telkens tien goals te noteren. Ook in Duivendrecht, op bezoek bij CTO, stond er na twintig minuten al weer 2-2 op het scorebord. Kockengen kwam twee keer op voorsprong (via Zeldenrijk en Versloot) maar even zo vaak werd binnen twee minuten de stand weer gelijk getrokken. CTO nam na 35 minuten voor het eerst de leiding. De sympathieke oud-Ajacied Kiki Musampa liet zien het voetballen op ruim 40 jarige leeftijd nog niet verleerd te zijn en soleerde naar de 3-2. Vlak voor rust kreeg Ronald Berger nog een niet te missen kans op de 3-3, maar de normaal zo koelbloedige middenvelder schoof de bal toch naast het doel.

In de rust hinkte Kockengen een beetje op twee gedachten. Er leek achterin bij CTO meer te halen, maar open huis zou Musampa en de zijnen wellicht in de kaart kunnen spelen. Er werd besloten vanuit een hechte defensie te blijven counteren en dit betaalde zich uiteindelijk uit in Kockenees voordeel. De ingevallen Lars Meijer volleerde de gasten een kwartier voor tijd op 3-3. In het laatste kwartier hadden beide teams nog kunnen scoren. Maar waar vorige week voor Kockengen het kwartje niet goed wilde vallen, daar viel hij deze week wel de goede kant op. In een ouderwetse scrimmage voor het CTO doel was het Versloot die een zwak schot bij Zeldenrijk zag belandden. De spits van Kockengen kon al vallend nog de net ingevallen Rens van Golen bereiken en de jongeling faalde niet oog in oog met de CTO-goalie, 3-4. Niet lang daarna floot de prima fluitende scheidsrechter voor de laatste keer op zijn fluit, waardoor Kockengen eindelijk drie punten kon bijschrijven.

Volgende week krijgt Kockengen de kans om het goede gevoel voort te zetten. Op het eigen Sportpark komt Robin Hood, dat nog puntloos is, op bezoek. Van onderschatting mag met het wisselvallige presteren van Kockengen 1 geen sprake zijn, maar dat er kansen liggen op wederom de volle buit, dat lijkt wel een zekerheid.