Kockengen richt zich op nacompetitie na nederlaag tegen Hilversum

FC Hilversum 1

13 april 2019 14:30

Het eerste elftal kreeg afgelopen zaterdag nummer 2 van de ranglijst, Hilversum, op bezoek. Kockengen kwam op het eigen Sportpark redelijk snel op een 0-2 achterstand, knokte zich door doelpunten van Hilhorst (penalty) en Molleman (intikker) terug in de wedstrijd, maar moest uiteindelijk terecht haar meerdere erkennen in de titelkandidaat uit het gelijknamige stadje.

Een nederlaag was al ingecalculeerd en dus werd er met een schuin oog gekeken naar de andere velden. Zowel Altius als OSM wonnen hun wedstrijden verrassend genoeg wel, van Nita en Laren, en dus lijkt Kockengen nu kansloos voor rechtstreekse handhaving. Om het goede gevoel te krijgen richting de nacompetitie zal de ploeg van trainer Neuvel in het restant van de competitie gaan proberen toch nog wat punten te vergaren. Eerste tegenstander in de laatste reeks van vier is oude bekende Desto. De ploeg, die o.a. de gebroeders Kers (ex Kockengen) in haar gelederen heeft, doet nog volop mee voor plaatsing voor de nacompetitie, maar dan aan de bovenkant van de ranglijst.