Kockengen kan ook op bezoek bij Voorwaarts geen vuist maken

Voorwaarts 1

3e klasse D

9 november 2019 14:00

J.N.M. (Hans) Fanger

Afgelopen zaterdag heeft Kockengen wederom een nederlaag geleden. Voor de wedstrijd stonden de geel-zwarten nog op gelijke hoogte op de ranglijst met de gastheren uit Utrecht. Na 90 minuten (zaal)voetbal (wat een schandalig slecht kunstgras) werd Kockengen echter hard met de neus op de feiten gedrukt. Voorwaarts bleek voor rust voetballend gezien al een maatje te groot te zijn. Maar Kockengen had het geluk dat Voorwaarts o.a. 2x het aluminium raakte. De rust werd dus nog gehaald met slechts een 1-0 achterstand. Na rust kwam Kockengen iets beter voor de dag maar uiteindelijk wist de thuisploeg wel gewoon 3 maal te scoren. Bij een 2-0 tussenstand had Hilhorst tussendoor via een vrije trap nog wel voor de eretreffer gezorgd. Hierdoor kon het zijn dat er na afloop 4-1 op het scorebord stond. Was er in het eerste blok van de competitie nog vaak het excuus van de sterkte van de tegenstanders aan te voeren (Kockengen speelde tot nu toe nog niet tegen een ploeg buiten de top 8). Daar kon Kockengen tegen laagvlieger Voorwaarts alleen maar tot de conclusie komen dat de nodige kwaliteit momenteel ontbreekt. De komende twee wedstrijden zullen duidelijk maken of Kockengen echt als degradatiekandidaat betiteld zal gaan worden, of dat het wellicht toch aansluiting kan gaan vinden met de middenmoot. Er staan namelijk twee cruciale wedstrijden op het programma tegen Focus (uit, 23 nov.) en OSM (thuis, 30 nov.). Dit zijn momenteel de enige twee ploegen die Kockengen nog onder zich weet op de ranglijst.