Kockengen handhaaft zich in the dying seconds

Bunnik '73 1

3e klasse/4e klasse Finale B

18 juni 2019 20:00

Afgelopen dinsdag heeft Kockengen ook voor het seizoen  2019-2020 een ticket voor de derde klasse veilig weten te stellen. In een ware thriller werd V.V. Bunnik '73, op het veld van V.V. De Meern, vlak voor tijd over de knie gelegd; 1-0.

De toeschouwers zaten nog niet op een hun stoeltje toen Zeldenrijk al voor het eerst gevaarlijk was. De keeper van Bunnik verloor de bal en Zeldenrijk kwam maar net te kort om de bal in een leeg doel te schuiven. Dit bleek het eerste half uur één van de weinige gevaarlijke uitbraken van Kockengen dat Bunnik een aantal keren met het hoofd heel gevaarlijk zag worden. Tevens pakte keeper Tim van Vliet een aantal goede ballen, waardoor Kockengen in het laatste kwartier voor rust op zoek kon naar de openingstreffer. Via Meijer en Versloot had het aardige kansen, maar ook Kockengen had het vizier nog niet op scherp.

Na rust ontspon zich een waar gevecht waarbij beide teams niet alleen tegen elkaar maar (vooral) ook tegen de vermoeidheid vochten. De ene na de andere speler kreeg kramp en dus ontstond er een 'groot veld' waarbij de wedstrijd uiteindelijk beide kanten op kon vallen. Eerst was het Hilhorst die een corner inkopte en van de doellijn gered zag worden en later hadden ook Meijer en Versloot nog kansen op de bevrijdende treffer voor de geel-zwarten. Aan de andere kant van het veld bleef Bunnik ook gevaarlijk en met name een paar minuten voor tijd leken de gasten de wedstrijd te beslissen. Een van de spitsen kapte de ingevallen Wouter Berk mooi uit en had de bal voor het inschieten. Echter hij zag zijn inzet van dichtbij geblokt worden door een medespeler (waarvoor dank). Toen iedereen zich al verzoend had met de gedachte dat er nog 30 minuten door gespeeld zou moeten worden, viel alles voor Kockengen toch nog op zijn plek. Zeldenrijk snelde ver in blessuretijd met een karakteristieke actie over de rechterflank en gaf de bal goed voor. Meijer perste er een laatste sprint uit en kon bij de tweede paal binnenlopen. Alles wat geel-zwart was viel over elkaar heen en een minuut later was daar dan ook het verlossende laatste fluitsignaal.

Zo kon Kockengen aan het bier en kunnen 'de wespen' hun 60-jarige bestaan volgende week vieren met dit behaalde resultaat. Volgende week speelt het eerste elftal nog één laatste wedstrijd. De All Stars van Kockengen zullen tijdens het jubileumfeest de tegenstander zijn. Gisteren zaten een aantal scouts van dit elftal op de tribune en deze gaven aan kansen te zien tegen een vermoeid Kockengen 1. Het beloofd dus een spannende en gezellige middag te worden. Klik voor het volledige programma op deze link: https://www.vvkockengen.nl/1/68/programma-jubileumfeest-60-jarig/ en komt allen!