Kockengen ondanks verloren finale nog niet gedegradeerd

Baarn sv 1

3e klasse/4e klasse 3e klasse C – 4e klasse E en F

15 juni 2019 14:30

In een schitterende ambiance heeft Kockengen afgelopen zaterdag niet het gehoopte resultaat weten te behalen. Op een goed gevuld Sportpark Groenvliet (Ijfc) werd de finale van de nacompetitie uiteindelijk met 3-1 van sv Baarn verloren.

Na een opkomst met veel gezang en vuurwerk begon Kockengen wat moeizaam aan de wedstrijd. Baarn had wat meer de bal maar beide ploegen werden de eerste twintig minuten maar mondjesmaat gevaarlijk. Bij de eerste echte kans van Kockengen was het wel meteen raak. Hilhorst stuurde Zeldenrijk de diepte in en de goaltjesdief van Kockengen faalde niet oog in oog met de doelman van Baarn, 0-1. Deze voorsprong gaf Kockengen tot aan de rust niet meer uit handen en zo kon men met een goed gevoel aan de thee.

In de tweede helft was het aanvankelijk Kockengen dat de lakens uitdeelde en het leek wachten op de nekslag voor Baarn. Met name de scrimmage waarbij zowel Meijer als Hilhorst van dichtbij jammerlijk het houtwerk raakten had voor de geel-zwarten de bevrijdende 0-2 op moeten leveren. Zoals het gaat in voetbal viel de goal uiteindelijk aan de andere kant van het veld. Van der Rijst zette een sliding in en raakte alleen zijn tegenstander, de terecht gegeven penalty werd verzilverd, 1-1. Even later leek Kockengen toch weer de wind in de zeilen te krijgen toen de captain van Baarn een domme actie zwaar bestraft zag worden met een rode kaart. Toch was het Baarn dat profiteerde van de ontstane onrust. Eerst werd van Zutphen verschalkt toen hij te ver zijn doel uitkwam, even later leverde een mooie aanval zelfs nog de 3-1 op. Ondanks dat Kockengen daarna 75% van de tijd de bal had en enkele malen gevaarlijk werd zat een kering van het tij er eerlijkheidshalve geen moment meer in.

Helaas voor Kockengen kon handhaving afgelopen zaterdag dus niet bewerkstelligd worden. Toch is er voor 'de wespen' nog een escape route ontstaan. Morgen (dinsdag 18 juni) speelt Kockengen op het complex van de Meern nogmaals een finalewedstrijd. Dit keer is Bunnik de tegenstander en de inzet zal hetzelfde zijn; lijfsbehoud. Support is meer dan welkom!