Finale voor Kockengen na overwinning op Cobu Boys

3e klasse/4e klasse 3e klasse C – 4e klasse E en F

8 juni 2019 14:30

N.P. (Niels) Bos

Kockengen heeft afgelopen zaterdag de finale van de nacompetitie bereikt. Op eigen veld werd Cobu Boys uit Amersfoort met 5-3 verslagen. Kockengen stond bij rust, ondanks de harde wind tegen, al op een 2-1 voorsprong door goals van Meijer en Zeldenrijk. In de tweede helft leek het nog even mis te gaan toen Kockengen twee goals weg gaf en op een 2-3 achterstand kwam. Cobu Boys had het echter niet makkelijk en stond lange tijd met 10 man, nadat de keeper (identiek aan Tim van Vliet vorige week) hands maakte, net buiten de zestien meter en daarmee een zeker goal voorkwam. Met de wind in de rug drukte Kockengen de Amersfoorters ver terug op eigen helft en zo dwong Kockengen uiteindelijk terecht de overwinning af. Eerst viel er een eigen goal te noteren, daarna stuurde Meijer Melse alleen op de keeper af en de rechtshalf faalde niet oog in oog met de doelman. Vlak voor tijd zorgde Zeldenrijk nog voor het slotakkoord met zijn tweede van de middag. Cobu Boys toonde zich daarna nog een slechte verliezer en eindigde de wedstrijd met 8 (!) man na aanmerkingen op de prima scheidsrechter van dienst.

Volgende week speelt Kockengen de finale tegen sv Baarn. De ploeg uit het gelijknamige dorp deed dit jaar lange tijd mee om het kampioenschap in 4F (ook de poule van Cobu Boys) maar moest het uiteindelijk af leggen tegen 't Gooi dat slechts 6 punten verspeelde. Baarn had een prachtig seizoen met 20 overwinningen en slechts 2 gelijke spelen en 2 nederlagen. Daarnaast schakelde Baarn afgelopen zaterdag het sterker geachte CTO (uit de poule van Kockengen) uit, dat dus degradeerde naar de 4e klasse. Kockengen is dus gewaarschuwd en het zal een hels karwei worden om in de finale lijfsbehoud af te gaan dwingen. Op moment van schrijven is de locatie waar gespeeld gaat worden nog niet bekend (neutraal terrein is een vereiste), opties lijken bijvoorbeeld de velden van FC de Bilt en Ijfc. Hierover later meer op de website en via Facebook. De bedoeling is om met een bus richting de nog onbekende locatie af te reizen, supporters kunnen zich opgeven bij Juran Hilhorst.