Hertha verslagen, Cobu Boys volgende horde in nacompetitie

Hertha 1

3e klasse/4e klasse 3) Wedstrijd B 3C/4E+F

1 juni 2019 14:30

Afgelopen zaterdag heeft Kockengen een klinkende overwinning behaald in de strijd tegen degradatie. Op een warm Sportpark Niek Hilhorst was Kockengen uiteindelijk veel te sterk voor het leuk voetballende Hertha uit Vinkeveen. Bij rust stond er voor Kockengen al een ruime voorsprong op het scorebord. Via Melse, Zeldenrijk (2x), van Uden en van der Rijst scoorde Kockengen voor rust liefst vijf keer. Toch was de wedstrijd gek genoeg nog niet gestreden. Keeper van Vliet werd na 35 minuten spelen uit het veld gestuurd, waardoor Neuvel genoodzaakt was de goed spelende Lars Meijer te wisselen voor tweede keeper van Zupthen. Kockengen incasseerde gedurende de eerste helft twee tegentreffers en dus was de ruststand 5-2. Na rust probeerde Hertha Kockengen met een man meer ondersteboven te spelen. Toch was het Kockengen dat als eerste scoorde en zo leken de geel-zwarten de wedstrijd via Hilhorst in veilige haven te brengen. Hertha scoorde even later nog de 6-3. Maar met drie goals in de laatste twintig minuten (Hilhorst, Theijken en Versloot) stelde Kockengen stevig orde op zaken. Na een niet al te geweldig verlopen seizoen was deze 9-3 monsterscore voor Kockengen een welkome opsteker. De overwinning betekend dat Kockengen de halve finale van de nacompetitie heeft bereikt. Tegenstander hierin zal Cobu Boys zijn. Ondanks dat Cobu Boys niet in de buurt kwam van het kampioenschap (de ploeg werd in 4F vierde met meer dan 20 punten achterstand op kampioen 't Gooi), zal er bij de manschappen van Kockengen-trainer Neuvel geen spraken van onderschatting zijn. De Amersfoorters wonnen hun eerste wedstrijd in de nacompetitie namelijk ook, in een degelijke wedstrijd werd Eemnes met 0-2 verslagen.