Kockengen houdt titelkandidaat UVV op gelijkspel in doelpuntrijk duel!

UVV 1

Onbekend (schot)
Dave de Gooijer (intikker)
Assist: Wouter Berk
Assist: Wouter Berk
... (schot)
... (kopbal)

4e klasse E

10 februari 2024 14:30

M.J.M.H. Tiemessen

Sportpark Niek Hilhorst
Wagendijk 68
3628ET
KOCKENGEN
tel. 0346-241637

Waar Kockengen vorige week met 3-2 beslag op de volle buit wist te leggen in de degradatiekraker tegen SVM, was het nu andere koek met titelkandidaat UVV dat op bezoek kwam. Het makkelijk voetballende UVV begon de wedstrijd sterk en was met meerdere diepe ballen aan de linkerzijde in het eerste kwartier erg gevaarlijk. Een van deze aanvallen mondde uit in een doelpunt nadat de bal vanaf randje zestienmeter binnen gekruld werd, 0-1. Toch konden de bezoekers niet lang van de voorsprong genieten. Nadat de bal op het middenveld door Ronnie Hilhorst opgepikt werd, kon hij met een mooie steekpass Koen Hoogendoorn wegsturen, wie op zijn beurt de meegelopen Dave de Gooijer wist te bereiken, 1-1. Hierna klonk er een heus luchtalarm op Sportpark Niek Hilhorst. In iets meer dan 10 minuten tijd kregen de geelzwarte een handje vol ingooien welke toepasselijk aan zijn naam door Dave de Gooijer voor ’t hok gegooid werden. Hier stonden de lange mannen Wouter Berk en Rens van Golen die de ballen stuk voor stuk verlengde. Na een aantal gevaarlijke waarschuwingen was het bij ingooi drie raak. Rens van Golen verlengde de inworp en via het bovenbeen van Wouter Berk kon Koen Hoogendoorn intikken, 2-1. Ook de daarop volgende inworp trof het doel. Met deze keer Wouter Berk als verlengstuk was het nu Ronnie Hilhorst die binnen wist te werken, 3-1. UVV reageerde getergd en ging al voetballend op zoek naar de aansluitingstreffer, welke nog voor rust zou vallen. Met een vlot lopende aanval wisten de bezoekers door de Kockengen defensie te snijden, 3-2. De laatste kans voor rust was voor Kockengen. Met een rush vanaf het middenveld bereikte Dave de Gooijer de achterlijn en met een mooie voorzet wist hij Benji Kers te bereiken. Helaas ging zijn inzet over het doel en bleef de 4-2 uit.

Na rust kwam UVV al snel op gelijke hoogte toen uit de eerste beste corner de 3-3 binnengekopt werd. Het spelbeeld hierna was niet veel anders dan de 1e helft, behalve dat Kockengen nog minder in het spel voorkwam. Toch wist UVV niet compleet te overtuigen en ging het ook meer de lange bal hanteren. Na wat speldenprikjes van UVV was het toch Kockengen dat halverwege de 2e helft bij het UVV-doel in de buurt kwam. Helaas kon de inzet van de ingevallen William de Wit eenvoudig gepareerd worden. Hierna volgde nog aantal serieuze kansen voor de uitploeg. Toch wisten de Kockenezen, inclusief een aantal knappe reddingen van doelman Tim van Vliet, de 3-3 over de streep te trekken. Al met al een knap gelijkspel gezien het spelbeeld en de stand op de ranglijst. Er mag dan ook een compliment gegeven worden aan eenieder in een geelzwart tenue want met de inzet was helemaal niets mis!

Komend weekeinde wacht er een oefenwedstrijd tegen s.v. ’s-Graveland. Kockengen hervat de competitie weer op zaterdag 24 februari, dan mag het op bezoek bij de huidige nummer twee: C.V.V. Vriendenschaar. De heenwedstrijd thuis ging met 0-1 verloren, maar de mannen zijn na drie wedstrijden in 2024 nog ongeslagen en gebrand om de punten mee naar huis te nemen!