Kockengen geeft op bepalende momenten niet thuis en verliest van Brederodes.

Brederodes 1

Assist: Benji Kers
... (kopbal)
... (kopbal)
Benji Kers (schot)
... (intikker)

4e klasse E

2 maart 2024 14:30

R.A.J. Geurts

Sportpark Niek Hilhorst
Wagendijk 68
3628ET
KOCKENGEN
tel. 0346-241637

Het is het vlaggenschip niet gelukt om de punten thuis te houden vandaag. Brederodes was na 90 minuten de terechte winnaar.

Wie de eerste 20 minuten gezien heeft had deze uitslag nooit verspeld. Kockengen begon namelijk voortvarend aan de wedstrijd. In dat gedeelte van de wedstrijden waren er namelijk 4 grote kansen te noteren. Een aanval over links waarbij Dave de bal op de rand van de 5 meter de bal net achter zich kreeg, een aanval over rechts waarbij Dave de bal te weinig vaart mee gaf, een kopbal van Ronald uit een corner en een buitenspelgoal van Benji.

Daar tegenover was er een klein kansje te noteren voor Brederodes.

Maar ja, als je zelf niet scoort….. en zo geschiedde. Uit een afgeslagen corner konden de spelers van Brederodes vanaf de rand 16 meter vrij uithalen en scoren.

Dit deed de wedstijd omkeren. Brederodes kreeg steeds meer de overhand. Dit resulteerde in twee grote kansen maar gelukkig geen doelpunt.

Uit het niets valt dan ook de gelijkmaker. Een vrije bal op een meter of 25 van het doel werd door Ronald van richting veranderd en liet de keeper van Brederodes kansloos. Net voor rust, een beter moment kan je je eigenlijk niet wensen.

Helaas was dit niet de ruststand. Na een aanval over rechts van Kockengen scoorde Brederodes uit de tegenaanval de 1-2. De scheidsrechter blies daarna gelijk voor de rust.

De tweede helft was nog geen drie minuten uit of Kockengen kreeg de deksel op zijn neus. Een grove dekkingsfout bij een cornerbal leidde de 1-3 in.

Het had snel hierna ook 1-4 kunnen zijn, maar op een hard schot reageerde goalie Tim goed.

Toch probeerde Kockengen snel weer de aansluitingstreffer te maken. In de 61 minuut werd de vrije bal bij Rens op het hoofd gelegd. Rens kopte de bal voor en Ronnie knikte de bal de hoek in. Een katachtig reflex van de keeper stond het doelpunt in de weg.

Uit de corner die volgde was de volgende grote kans te noteren. Ronald knikte de bal hard richting het doel alleen stond er iemand van Brederodes in de weg.

Vijf minuten later waren alle sprankjes hoop, die er nog waren, verdwenen. Een duel aan de zijlijn werd (te) makkelijk verloren en zo lag de hele as open. Een koud kunstje voor de middenvelder van Brederodes.

Brederodes nam gas terug en zo gaf het Kockengen meer ruimte om te gaan voetballen. Een mooie diepte bal van Ronnie op Benji, die goed naar binnen sneed en afrondde. 2-4

Helaas bleef het offensief van Kockengen hierbij en scoorde Brederodes nog twee keer. Na 90 minuten en een beetje vond de, zeer goed leidende, scheidsrechter het mooi geweest en werd het een 2-6 nederlaag.

Direct veilig spelen wordt, na vandaag, wel heel lastig. Onze jongens gaan er in ieder geval alles aan doen om de directe degradatie te ontlopen. Maar dan moet er wel uit een ander vaatje worden getapt als vandaag (kijkende naar de laatste 70 minuten).