Kockengen terecht onderuit tegen Brederodes

Langeweg 4
4133AX
VIANEN UT

Afgelopen zaterdag heeft Kockengen de punten in Vianen niet weten op te halen.
Geheel terecht won Brederodes van de selectie die afgelopen zaterdag onder leiding stond van Juran Hilhorst.

Waar er vooraf gehamerd werd op bepaalde spelelementen ging het na enkele minuten al mis in de defensie van Kockengen. Lucas Poll liet zich aan de binnenkant kloppen en zodoende wist de buitenspeler van Brederodes eenvoudig de 1-0 aan te tekenen. Kort erna was het dan toch een spaarzaam moment voor de geelzwarten. Een lange bal werd verlengd en Koen Hoogendoorn kon op doortocht naar het doel van Brederodes. Na het omspelen van de goalie werd zijn inzet helaas van de lijn gehaald. Kort erna kwam Kockengen zowaar toch op gelijke hoogte. Nadat Ronnie Hilhorst de bal af wist te snoepen en vervolgens door de doelverdediger onhandig neergehaald werd, kon hij zelf vanaf de stip aantekenen voor de gelijkmaker. Dit was tegelijkertijd ook het laatste lichtpuntje voor Kockengen deze middag. Nog voor rust liep Brederodes uit naar 4-1. Kockengen gaf de goals eenvoudig weg en het legde de thuisclub geen strobreed in de weg.

Na een omzetting in de rust kwam Kockengen iets minder in de problemen, maar ook nu creëerde het te weinig om er écht een wedstrijd van te maken. Uiteindelijk stond er na 90 minuten een terechte 6-1 op het scorebord. Aankomend weekeinde komt 't Goy op bezoek en moeten de geelzwarten toch uit een ander vaatje tappen als het de punten op Sportpark Niek Hilhorst wilt houden.