Kockengen ongelukkig onderuit bij competitiestart

SVM 1

4e klasse E

23 september 2023 14:30

C. Emik

Sportpark Van Eck
Dierenriem 4
3738TR
MAARTENSDIJK
tel. 0346-212241

Na drie bekerwedstrijden (1x winst en 2x verlies) werd de competitie voor V.V.Kockengen afgetrapt bij SVM Maartensdijk. Geen onbekende club en met SVM-trainer Herman Verrips een oud VVK-trainer aan de zijlijn.
I.v.m. blessures, vakanties en andere afwezigen hadden Leon Nieuwhoff en Juran Hilhorst niet enorm veel keuze om 11 man op te stellen, uiteindelijk werd er met 14 afgereisd waarvan Hidde v/d Veen, Jeffrey Zeldenrijk en Lars Meijer hun wedstrijd al bij het 2e elftal hadden gespeeld.

Dan de wedstrijd. De eerste helft was het overwicht voor Kockengen. Met een licht briesje in de rug was de eerste kans direct gevaarlijk, met een pegel op de lat kon Ron Hilhorst helaas het net niet vinden. Daarna kansen voor Benji Kers, Stefan Berger en Koen Hogendoorn. SVM werd nauwelijks gevaarlijk, een paar speldenprikjes in de omschakeling maar verdedigend stond het prima bij Kockengen. Het was dan ook wachten op het eerste doelpunt aan de kant van Kockengen, eerst scoorde Benji nog uit buitenspelpositie en rond de 30e minuut dachten de bezoekers de score te openen. Een afvallende bal werd door Benji opgepikt en op doel geschoten. De keeper zag de bal tussen allerlei benen het doel in gaan en Kockengen vierde feest. Maar toen was daar de scheidsrechter. Deze beste man heeft Kockengen in het verleden vaker gehad en tot dusver helaas nog geen onzichtbare wedstrijd mogen noteren van deze meneer. Dat zou vandaag niet anders zijn helaas. Terug naar het doelpunt: de scheidsrechter had hinderlijk buitenspel geconstateerd van een Kockengen-speler. Ondanks protest bleef de stand dus 0-0.

In de 41e minuut dan toch de verdiende voorsprong voor Kockengen. Rens van Golen vond met zijn hoofd Ron en hij bleef kalm en schoot beheerst binnen vanaf randje zestien.

Het doel was uitspelen van de eerste helft en op zoek naar de thee. De rechtsbuiten van SVM dacht daar echter anders over. Hij ging op avontuur, speelde de bal veel te ver voor zich uit over de achterlijn, maar werd hierna door Koen neergelegd op de rand van het zestien meter gebied. De scheids was onverbiddelijk en gaf een dubieuze penalty. Gelukkig voor Kockengen kon Michiel van Zutphen met een prachtige safe de bal uit de rechter benedenhoek te tikken en zo werd er alsnog gerust met een 0-1 voorsprong.

Ondanks de toezeggingen in de kleedkamer om deze wedstrijd over de streep heen te trekken kwam er een timide Kockengen de kleedkamer uit. SVM ging wat opportunistischer voetballen wat resulteerde in meer druk van de thuisploeg. Echte kansen kwamen hier nog niet uit. Kockengen werd in de 2e helft gevaarlijk met een paar vrije ballen en corners. Zo had o.a. Jacques Baars tot 2x toe de kans om de bal het doel in te krijgen.

In de 60e minuut vanuit het niets de 1-1. Keeper Michiel werd door eigen speler Peter van Schaik geklopt. In de tussentijd gaf de scheids de ene naar de andere vreemde vrije bal. Wat het verzachtend maakt is dat het aan beide kanten was. Tien minuten later een forse sliding van Lucas Poll op de tegenstander waarbij ook de bal werd geraakt. De scheidsrechter gaf zijn 2e gele kaart en Kockengen kon met 10 man verder. Kockengen werd logischerwijs verder achteruit gedrukt en kreeg een aantal kansen tegen. Ondanks dat waren er ook voor Kockengen kansen op de voorsprong. In de 90e minuut dan toch de achterstand. De linksbuiten van SVM ontving de bal, kneep naar binnen en liet Michiel kansloos. Niet veel later was daar het eindsignaal.

Een ongelukkig eerste verliespartij voor de mannen van Leon en Juran, waarbij een gelijkspel zeker verdiend was geweest. Komende week weer goed trainen en dan staat zaterdag de thuiswedstrijd tegen Vriendenschaar op het programma.