Kockengen verliest voor het eerst in 2024

4102KD
CULEMBORG
tel. 0345-515803

Het vlaggenschip van Kockengen heeft afgelopen zaterdag haar eerste verlies geleden. Tegen, de inmiddels gedeelde koploper, Vriendenschaar wist een gehavend Kockengen geen vuist te maken. Na 90 minuten en een beetje stond er een duidelijke 4-0 op het scorebord in Culemborg.

De eerste helft begon direct met een tegenvaller voor Kockengen. Na iets meer dan 7 minuten spelen verstapte Wouter Berk zich. Dit was helaas dusdanig erg dat hij met een enkelblessure het veld moest verlaten, Peter van Schaik viel voor hem in. Amper 5 minuten later viel ook de reeds teruggekeerde Stefan Berger uit, voor hem kwam Jeffrey Zeldenrijk in het veld. Dit was gelijk het meest noemenswaardige van de eerste helft. Want waar Vriendenschaar eigenlijk grotendeels de bal had, konden zij niet verder komen dan een aantal kansjes en grote hoeveelheid corners. Zodoende werden de kleedkamers opgezocht met dezelfde stand als de wedstrijd begon, 0-0.

De tweede helft was nagenoeg een afspiegeling van de eerste helft, behalve dat Vriendenschaar nu wel het doel wist te treffen. Dit gebeurede in eerste instantie al snel in de tweede helft, na iets meer dan 50 minuten spelen keek Kockengen tegen een 1-0 achterstand aan. Hierna was het helaas ook Jesse Melse die met een blessure het veld verlaten. Voor hem kwam Koen Hoogendoorn het veld in. Ook werd Ronald Berger vervangen voor Rico de Vries. In het restant van de tweede helft kon Kockengen geen vuist maken tegen Vriendenschaar en de gedeeld koploper zou nog 3 maal het net vinden. Na iets meer de 90 minuten floot de prima leidende arbiter voor een laatste keer, 4-0.

Aankomend weekeinde speelt Kockengen tegen Brederodes. Om 14:30 uur wordt d’r afgetrapt en moet blijken of de jongen de ongeslagen thuisstatus van 2024 wél kunnen vasthouden!