Kockengen mag blij zijn met punt tegen Voorwaarts

Voorwaarts 1

Jacques Baars (kopbal)

4e klasse E

25 november 2023 14:00

Y. Durgunsu

Sportpark Berekuil
Arienslaan 2
3573PT
UTRECHT
tel. 030-2716858

In Utrecht tegen Voorwaarts heeft Kockengen zichzelf een slechte dienst bewezen door niet te winnen, het werd uiteindelijk 1-1 en daar mochten achteraf de geelzwarten zich het gelukkigst mee prijzen.

Het begin van de wedstrijd was nog veelbelovend, binnen 3 minuten kon Benji Kers na een verfijnde steekbal van Ron Hilhorst op het doel van de tegenstander afstormen en het eerste schot lossen. Helaas voor hem en Kockengen ging de bal via de keeper voorlangs. Voorwaarts leek wakker geworden te zijn en waren daarna voetballend de bovenliggende partij met een aantal mogelijkheden voor het doel van Tim van Vliet.

In de 29e minuut dan de 1-0 voor de thuisclub. De eerste bal ging nog via de lat uit het doel, maar de spits van Voorwaarts reageerde veel attenter en ramde de rebound in het net.

Het was dat bij Voorwaarts het vizier niet scherp stond anders kon Kockengen met de rust al tegen een grote achterstand aan kijken.

De verwachting was dan ook dat er een ander Kockengen uit de kleedkamer zou komen in de tweede helft. Helaas ging het spel in de tweede helft verder waar het gebleven was. Voorwaarts met het betere spel, ondanks dat het ook geen wonderploeg is, en op jacht om de voorsprong te verdubbelen. Kockengen kwam een aantal keren goed weg mede door goede reddingen van Tim en werd daarbij ook regelmatig geholpen door het aluminium (1x lat en 2x paal).

De laatste twintig minuten van de wedstrijd een aantal aanvallende wissels aan Kockengen-zijde om nog tot een slotoffensief te komen. Het spel golfde heen en weer en ook Kockengen kreeg kansjes om tot de gelijkmaker te komen. Het was uiteindelijk invaller Jacques Baars die in de 86e minuut als laatste zijn voet tegen de bal aan kon zetten en de 1-1 op het scorebord kon zetten, gezien het spelbeeld behoorlijk tegen de verhouding in. In de slotfase werd er niet meer gescoord door beide ploegen en zo mocht Kockengen een puntje meenemen naar Kockengen.

Al met al één van de mindere wedstrijden dit seizoen voor Kockengen. Komende week weer vol aan de bak en dan komt a.s. zaterdag VVJ op bezoek op sportpark Niek Hilhorst.