Kockengen laat de overwinning in de slotfase lopen tegen Focus

Focus '07 1

... (solo)
Stefan Berger (kopbal)
Assist: Benji Kers
Assist: Benji Kers
Stefan Berger (scrimmage)
... (schot)
... (schot)

4e klasse E

27 januari 2024 14:30

K. van den Berg

Sportpark Parijsch
Prijsseweg 14 A1
4105LE
CULEMBORG
tel. 0345-512924

Afgelopen zaterdag de eerste wedstrijd na de winterstop uit tegen Focus ’07 in Culemborg.

Nog voor de wedstrijd gestart was moest trainer Leon Nieuwhoff al wisselen, Ronald Berger bleek tijdens de warming-up te veel last te hebben van zijn hamstring en werd vervangen door Arnoud Janzen.

Het begin van wedstrijd was duidelijk voor Focus, Kockengen was zoekende en leek dan ook niet wakker te zijn. Met een handvol cornerballen voor Focus waren de kansen aanwezig in de eerste minuten. In de 4e minuut kwam de thuisclub dan toch op voorsprong, na miscommunicatie op het middenveld was het één van de rappe buitenspelers die met snelheid zijn directe tegenstander eruit liep en een op een kon komen met keeper Michiel van Zutphen en zo de 1-0 kon noteren.

Vanaf dat moment leek Kockengen wakker geworden te zijn en ging het op opportunistische wijze op zoek naar het doel van Focus. Met meer druk naar voren kreeg het ook de nodige kansen. In de 17e minuut werd Benji Kers vrijgespeeld, omspeelde zijn direct tegenstander en kreeg de bal op de achterlijn nog hoog voor. De keeper kon er niet bij en met knappe tegendraadse kopbal wist de mee opgekomen Stefan Berger de bal in het doel te krijgen, 1-1.

Ook na de verdiende 1-1 was het Kockengen dat de kansen kreeg. Focus kwam er eigenlijk niet meer doorheen.

In de 29e minuut opnieuw Benji die de diepte in werd gestuurd en een prachtige voorzet in zijn linker had. Dave de Gooijer was inmiddels naar voren geslopen en troefde zijn directe tegenstander af en ramde de bal binnen, 1-2.

Niet veel later bediende Stefan Tim Norbart, die na een vervelende kruisbandblessure na ruim een jaar eindelijk zijn minuten weer kon maken, mogelijk schrok Tim zo erg van de enorme ruimte die hij had om alleen op de keeper af te stormen, dat zijn poging voorlangs ging.

Met een 1-2 voorsprong werd de thee opgezocht. Daar bleek het voor Tim genoeg geweest te zijn en werd gewisseld voor Jens Boekel. Ook kon Jesse Melse niet verder (hamstring) en werd vervangen door Wouter Berk.

In de tweede helft een spelbeeld met weinig kansen aan beide kanten. Voor Kockengen waren Dave en Benji nog dichtbij met een schot over het doel. Aan de andere kant hield Michiel Kockengen op de been met een enkele kans voor Focus.

In de 75e minuut dan toch de 1-3 voor Kockengen. Een verlengde bal kwam binnen het zestienmeter gebied bij Stefan terecht, hij was attenter dan zijn tegenstander en kon half-vallend zijn 2e van de wedstrijd maken.

Na de 1-3 moest Focus komen en met enkele wissels werd er vol op de aanval gespeeld. Kockengen kwam nauwelijks meer in het spel voor en werd naar achter gedrukt. Toch duurde het tot de 85e minuut voordat de toch wel verdiende 2-3 viel, ondanks dat het één van de weinige kansen voor Focus was. Het was hangen en wurgen voor Kockengen om de voorsprong vast te houden en helaas viel dan ook in de 92e minuut de gelijkmaker, 3-3. Daarna was het voor beide elftallen zoeken wat te doen, een punt koesteren of toch nog vol voor de overwinning gaan. Zowel Focus als Kockengen waren beide nog dichtbij de overwinning. Voor Kockengen dacht Jens de winnende te maken met een lob over de keeper heen, helaas werd hij afgevlagd wegens buitenspel. En zo bleef de stand 3-3. Over de hele wedstrijd gezien een terechte uitslag, maar wanneer je tien minuten voor tijd met 1-3 voorstaat toch een heel zuur gelijkspel. Volgende week nieuwe kansen, dan de thuiswedstrijd tegen SVM.