Kockengen laat Lopik ontsnappen

Lopik

26 september 2020 14:30

Kockengen 1 heeft afgelopen zaterdag onnodig verloren van Lopik. Het werd uiteindelijk wel 1-5 maar dat gaf de verhoudingen op het veld zeker niet op de juiste manier weer.

In het eerste bedrijf begon Kockengen fel en agressief aan de wedstrijd. Lopik werd de bal gegund maar de gasten wisten aanvankelijk niet echt wat zij daar mee aan moesten. Kockengen kreeg dan ook de beste kans. De Wit mocht alleen op de doelman van Lopik af maar de uitblinker aan Lopikzijde liet op dat moment voor de eerste keer zien een bijna onpasseerbare horde te vormen voor Kockengen. Aan de andere kant van het veld bleek Lopik uiterst effectief. De eerste de beste kans werd na ongeveer 25 minuten binnen gevolleyd, na een mooi opgezette aanval. De tweede kans van de wedstrijd, nog geen minuut later, werd ook meteen verzilverd na dom balverlies aan Kockengenzijde. Zo stond Kockengen toch weer binnen het half uur tegen een 2-0 achterstand aan te kijken. Voor de rust deed de Wit gelukkig voor Kockengen wat terug. Op aangeven van Jeroen Langelaar kon de Wit weer alleen op de doelman van Lopik af en met een slim lobje verschalkte hij de sluitpost.

Na de rust bleef Kockengen prima meedoen in de wedstrijd. Aanvankelijk had Hilhorst de gelijkmaker op zijn schoen maar hij miste jammerlijk alleen voor de goalie van Lopik. Tevens werd er nog een bal van Rens van Golen van de lijn gehaald na een corner van diezelfde Hilhorst. Aan de andere kant van het veld was Lopik gevaarlijker dan in het eerste bedrijf. Toch bleef de wedstrijd lang spannend. Pas rond een kwartier voor tijd viel de beslissing toen Lopik de 3-1 binnen kon tikken. Daarna creëerde de gasten nog kans op kans toen Kockengen het gedesillusioneerd liet lopen. Uiteindelijk wist Lopik nog twee keer te 'prikken' waardoor de uitploeg nog met een ruime overwinning huiswaarts keerde.

Volgende week speelt Kockengen de altijd lastige uitwedstrijd bij Desto. Als de geel-zwarte brigade dezelfde arbeidsethos aan de dag legt als afgelopen zaterdag dan mag het hopen op een spannendere wedstrijd als afgelopen seizoen. De laatste wedstrijd voor de Corona break ging namelijk met 8-0 naar de oranjehemden.