Kockengen 1 en Amstelveen Heemraad delen de punten

Amstelveen/Heemraad 1

3 november 2018 14:30

Het eerste elftal van Kockengen heeft haar vijfde wedstrijd op rij zonder nederlaag achter de rug. Lange tijd leek Kockengen drie punten over te houden aan het treffen met de groen-witten uit Amstelveen, maar uiteindelijk kwamen de gasten een kwartier voor tijd toch nog langszij, 1-1.

In het eerste bedrijf hielden beide ploegen elkaar redelijk in evenwicht. Toch was het Kockengen dat na een kwartier de leiding nam. Zeldenrijk onderschepte een zwakke terugspeelbal, omspeelde de keeper en schoof de bal in het lege doel, 1-0. Tot aan de rust had Kockengen daarna weinig te duchten van de gasten en leek de thuisploeg op 2-0 te komen toen Versloot de bal op de lat lepelde. Vlak voor rust kreeg Kockengen nog een uitgelezen kans om de voorsprong te vergroten maar Zeldenrijk schoot een penalty op de boomlange keeper van Amstelveen. In de tegenaanval werd Amstelveen nog gevaarlijk, maar gelukkig voor Kockengen kon het in ieder geval met een marge van 1 aan de thee.

De tweede helft golfde het spel op en neer en Amstelveen probeerde uiteraard de gelijkmaker te forceren. Toch was het Kockengen dat de grotere kansen kreeg. Zeldenrijk stuitte op de keeper in een man tegen man gevecht en zag even later een bal van de doellijn gehaald worden. Een verdwaalde voorzet gooide een minuut of 15 voor het verstrijken van de tijd toch nog roet in het eten voor Kockengen, toen de bal prompt bij de tweede paal binnenviel, 1-1. In het laatste kwartier gingen beide ploegen voor de overwinning maar gescoord werd er niet meer.

Door het behaalde punt klimt Kockengen naar plek zes op de ranglijst. Een knappe tussenstand na het eerste kwart van de competitie. Komend weekend is Kockengen vrij, de eerst volgende wedstrijd staat gepland op 17 november. Uit bij Olympia mag de ploeg van trainer Neuvel dan proberen om zichzelf bovenin de middenmoot te handhaven.