Kockengen verliest met minimaal verschil van FZO

FZO 1

15 februari 2020 14:30

L. (Loay) Aldelli

De thuiswedstrijd tegen Flats Zeist Oost (FZO) heeft afgelopen zaterdag voor Kockengen niet het gewenste resultaat opgeleverd. Tot de laatste minuut bleef Kockengen in de wedstrijd, met uitzicht op een resultaat. Maar uiteindelijk moest het hoofd worden gebogen; 1-2.

Deze uitslag was terecht maar biedt voor Kockengen wel perspectief in de komende tien wedstrijden. In de eerste helft was FZO duidelijk de betere ploeg en mocht Kockengen van geluk spreken dat de marge bij rust slechts 2 bedroeg. FZO scoorde heel vroeg in het eerste bedrijf, na weifelend optreden van de Kockenese defensie. De tweede goal, op slag van rust, was een mooi uitgespeelde aanval na goed en massaal druk zetten van de gasten. Tussendoor raakte FZO de lat, de paal en keeper Mitchell meerdere malen en zo had de voorsprong dus veel groter moeten zijn. Toch had Kockengen ook op het scorebord moeten staan. Melse vond Hilhorst in de diepte en de aanvoerder van Kockengen mocht alleen op het doel af. De eerste aanname van de captain van V.V.K. mislukte echter faliekant, waarna hij niet meer de rust vond om koelbloedig af te ronden. Naar verluidt zijn ze de bal momenteel nog aan het zoeken.

Na de rust ontspon zich een heel andere wedstrijd. Kockengen kleunde erin en maakte al snel de aansluitingstreffer via Lars Meijer. Op voetbal leek de tweede helft niet meer van beide kanten maar een gevecht was het wel. Beide ploegen hadden een goal kunnen maken maar helaas blafte Kockengen wel, maar bijten konden de geel zwarten uiteindelijk niet. Omdat FZO erg slordig omging met de geboden ruimte werd er uiteindelijk niet meer gescoord.

Kockengen staat nu alleen op de laatste plaats in West 1 3D, maar het zit OSM en Focus nog steeds op de hielen. De komende periode zijn er geen competitiewedstrijden ingepland, op 7 maart is Desto de eerstvolgende tegenstander. Het is voor Kockengen te hopen dat alle spelers die nu geblesseerd toekeken of meeleefden op afstand weer aanwezig zullen zijn voor het laatste blok van 10 wedstrijden waarin de beslissingen voor degradatie zullen gaan vallen.