Kockengen wint laatste wedstrijd in 2019 van Vriendenschaar

Vriendenschaar 1

14 december 2019 14:30

De geel-zwarte formatie van trainer Peter Neuvel weet weer wat winnen is. Na veel verliespartijen op een rij was Kockengen zaterdag na 90 minuten eindelijk weer eens de bovenliggende partij op het scorebord; 3-2.

Op een ijzig en winderig Sportpark Niek Hilhorst was het voor beide ploegen heel moeilijk om goed voetbal te spelen. De eerste helft had Vriendenschaar de wind mee en zodoende kon de ploeg uit Culemborg het makkelijkste druk zetten. Toch was de wedstrijd behoorlijk in evenwicht en werd de rust bereikt met de brilstand. Het gevaarlijkste moment van de gasten was een verdwaald schot dat prompt op de paal terecht kwam. Aan de andere kant van het veld had de Hoop Kockengen op een voorsprong kunnen brengen in een één op één met de doelman.

Het vuurwerk werd bewaard voor na de thee. Door de hagelstromen heen was het Kockengen dat na een uur op voorsprong kwam. Een lange bal van de Kockengen goalie Mitchell kwam op het hoofd van de boomlange van Golen. De doorgekopte bal was precies in de loop van aanvoerder Hilhorst die vanaf de middenlijn een vrije doortocht kreeg richting de keeper van Vriendenschaar. Hilhorst faalde niet en zo nam Kockengen de leiding. Even later was het de Hoop die de 2-0 aantekende. Er leek daarna geen vuiltje meer aan de lucht voor de thuisploeg maar een goede aanval van Vriendenschaar betekende toch de aansluitingstreffer. Gelukkig was het veteraan Zeldenrijk die even later, wederom op aangeven van Rens van Golen, de wedstrijd in het slot gooide voor de gastheren. De 3-2 diep in blessuretijd was er slechts nog eentje voor de statistieken, de scheidsrechter blies direct daarna voor de laatste keer op zijn fluit. Zo kon Kockengen na veel teleurstellingen eindelijk weer eens juichen en het Dezemberfest dat die avond gepland stond kreeg hierdoor uiteraard wat extra glans.