Kockengen strijdend ten onder tegen koploper Jonathan

Jonathan 1

2 november 2019 14:30

Zaterdag 2 november heeft Kockengen een ingecalculeerde nederlaag geleden. De eerste twintig minuten leek Kockengen een zeer zware wedstrijd tegemoet te gaan. De trotse koploper uit Zeist wist in de beginfase al 3x het net te vinden en dus leken zij af te steven op een monsteroverwinning. Niets bleek echter minder waar. Nog voor de rust was het Kockengen dat, na een assist van Hilhorst, Meijer de 3-1 binnen zag schieten. Na rust kwam Kockengen, gesterkt door de wind in de rug, steeds beter in de wedstrijd. De gasten misten zeker nog een aantal grote kansen, maar begonnen zich ook steeds gefrustreerder over het veld te begeven. Helaas voor Kockengen viel de aansluitingstreffer van de Wit plas in blessuretijd, waarna Kockengen te weinig tijd had om nog een echt slotoffensief te organiseren. Toch sterkt het de formatie van Neuvel in de gedachte dat er de komende weken dan toch eindelijk meer punten gehaald kunnen gaan worden. Van de eerste 8 ploegen op de ranglijst heeft Kockengen er inmiddels 7 gehad. De komende weken staan er wedstrijden op het programma tegen de nummer 11, 12 en 14. Dat zijn dus de weken waarin het voor de geel-zwarten moet gaan gebeuren. Om te beginnen komende zaterdag op bezoek bij Voorwaarts. De ploeg uit Utrecht won zaterdag knap met 4-1 van Everstein. Maar de 6 wedstrijden daarvoor werden veelal ruim verloren. De laatste ontmoeting tussen beide ploegen beloofd veel spektakel. Op 26-05-2018 werd het namelijk 5-5.