Kockengen verliest van FZO

FZO 1

12 oktober 2019 14:30

G.J. (Gijs) Nefkens

Kockengen heeft afgelopen zaterdag een nipte nederlaag geleden. Op bezoek bij FZO kwamen de gasten één doelpuntje te kort, het werd 2-1 voor de thuisploeg. Op een schitterend, maar door de regen doorweekt, nieuw kunstgrasveld hielden beide ploegen elkaar lange tijd in evenwicht. FZO had het iets betere van het spel maar door goed keeperswerk van Mitchell van Leeuwen wist de thuisploeg voor rust maar één keer te scoren door een rake kopbal uit een uitgespeelde vrije trap. Net na de rust was het wel meteen weer raak voor de Zeisternaren. Kockengen verdedigde slap uit en binnen de minuut lag de 2-0 in het mandje. Kockengen rechtte daarna de rug en na een hakje van Hilhorst kon de Wit al vrij snel de Anschlußtor binnen schieten. Wat volgde was een open laatste half uur waarin beide ploegen dotten van kansen kregen. Helaas voor Kockengen zat er telkens net een been of de keeper van FZO tussen. Aan de andere kant van het veld raakte FZO uit één van de counters nog de lat. Maar gescoord werd er niet meer en zo leed Kockengen wederom een nederlaag. Toch hoeft de ploeg van Neuvel nog niet te wanhopen. Voorlopig staan de geel-zwarten op plek 10 en het lijkt er (nu al) op dat er een soort tweedeling gaat ontstaan op de ranglijst, waarbij een aantal ploegen onderin en een aantal teams bovenin elkaar niet veel zullen toegeven.

Komend weekend een loodzware wedstrijd voor Kockengen. Op het eigen sportpark word de door velen getipte kampioenskandidaat Houten ontvangen. Houten won tot op heden 3 van de 4 wedstrijden, maar gezien de uitslagen is van een geoliede machine nog geen sprake. Hopelijk liggen er dus kansen voor de mannen van de Wagendijk 68.