Kockengen krijgt niet wat het verdiend op bezoek bij Everstein

SC Everstein 1

3e klasse D

26 oktober 2019 14:30

Kockengen heeft afgelopen zaterdag wederom een nederlaag geleden. Op bezoek bij Everstein was de thuisploeg uiteindelijk met 3-0 te sterk. Dat deze uitslag de verhoudingen op het veld niet weerspiegelde was achteraf wel duidelijk.

Zoals wel vaker dit seizoen liep Kockengen al weer snel achter de feiten aan. De eerste grote kans voor Everstein viel meteen binnen en dus konden de geel-zwarten weer de hele wedstrijd in de achtervolging. Op het schitterende echte grasveld in Everdingen had Kockengen na 10 minuten geluk toen een handsbal van Wouter Berk als niet bewust werd beoordeeld door de prima fluitende scheidsrechter Lips. Na de openingsfase kwam de wedstrijd in het eerste bedrijf volledig in balans, wat voor Kockengen resulteerde in mogelijkheden voor de Wit en Versloot en een levensgrote kans voor aanvoerder Hilhorst. Echter tot doelpunten kwam Kockengen niet, wat meteen het belangrijkste pijnpunt in dit seizoen blootlegt. Ook de thuisploeg wist een aantal mogelijkheden voor rust niet te verzilveren, waardoor de rust werd gehaald met de kleinst mogelijke achterstand.

De eerste twintig minuten na rust domineerde Kockengen het spel. Beetje bij beetje werd Everstein verder terug gedrukt, waarbij de harde wind uiteraard een grote rol speelde aan de Lekdijk. Tegen de verhouding in scoorde Everstein echter uit het niets de 2-0 (een schitterende kopbal na een dito voorzet). In de laatste twintig minuten zette Kockengen alles op alles en Everstein kon dus counteren naar hartenlust. Uiteindelijk illustreerde de 3-0 de wedstrijd. Na een goede Kockengen aanval kwam de bal bij rechtsback Peter van Schaik. Peter had een prima voorzet in huis op de Wit, die de bal voor het inschieten had maar de bal verkeerd raakte. Everstein kon ternauwernood uitverdedigen waarbij de bal op eigen helft bij de zeer rappe ingevallen vleugelspits terecht kwam. 'Op de brommer' stoomde hij het veld over en schoot de bal schitterend in de verre hoek. Vrij snel hierna volgde het laatste fluitsignaal, wat voor Kockengen al weer de 4e nederlaag op rij betekende in de competitie. Dit zijn er overigens twee minder als Nita, dat met 0 punten laatste staat, maar dat terzijde.

Volgend weekend speelt Kockengen thuis tegen koploper Jonathan. Gezien het feit dat de groen-witten nog geen puntverlies hebben gelden kan wederom een lastige wedstrijd worden verwacht. Maar met de strijd en het spel op bezoek bij Everstein in het achterhoofd kan een puntje wellicht tot de mogelijkheden behoren.