Kockengen niet opgewassen tegen titelkandidaat Houten

Houten

8 februari 2020 14:00

Vanmiddag mocht Kockengen aantreden tegen Houten. Met de thuiswedstrijd in het begin van het seizoen nog ons geheugen, het werd toen 7-0, wisten we dat het alles behalve makkelijk zou worden. Zeker als je de lijst met afwezige bekijkt. Je kijkt vaak jaloers naar andere clubs, waar de selectie zo breed is, dat wanneer er spelers niet zijn, de normaliter wisselspelers dit perfect kunnen invullen.

Zo ook vandaag. Op een ouderwets hobbelig grasveld werd Kockengen de gehele wedstrijd teruggedrongen op hun eigen helft. De keeper van Houten heeft eenmaal moeten ingrijpen tijdens een hachelijk moment voor de goal in de eerste helft. Een vrije bal werd de 16 meter in gepompt, waarbij Wouter de bal goed verlengde. Lars kon helaas niet goed genoeg kracht zetten, waardoor de bal makkelijk uit de doelmond werd weggewerkt.

Voor de rest hadden wij weinig in te brengen vandaaf. Gelukkig stond het vizier niet op scherp bij Houten en hield Mitchell er nog een aantal goede ballen uit. De ruststand was 3-0

Na rust veranderde er weinig aan het spelbeeld. De 0-4 bleef weliswaar lang uit, maar het beef eenrichtingsverkeer. Na 25 minuten in de 2e helft werd het dan toch 4-0.

De 5-0 in de 90e minuut is er een voor de statistiek. Na 93 minuten voetbal vond de , tevens goed leidende, scheidsrechter Gerritsma het mooi geweest.

De afgelopen twee weken hebben we twee clubs uit de top 3 gehad. Nu krijgen we er een uit de middenmoot op bezoek. namelijk FZO. Hopen dat onze jongens weer met passie en strijd op het toneel verschijnen en dat iedereen van de selectie deze thuiswedstrijd in zijn agenda heeft staan in plaats van andere randzaken. Er wordt komende zaterdag, zoals altijd,  afgetrapt om 14:30 uur.