Kockengen ver verwijderd van niveau Desto

DESTO

7 maart 2020 14:30

Zaterdag 7 maart stond voor Kockengen de uitwedstrijd tegen Desto op het programma. Waar er in het verleden vaak spannende potten waren tussen de twee streekgenoten, daar is het verschil in klasse de laatste twee jaar te groot voor Kockengen om een vuist te kunnen maken. Afgelopen zaterdag was wat dat betreft het dieptepunt, de thuisploeg won beide helften met 4-0, waardoor er dus uiteindelijk een verschil van acht doelpunten op de denkbeeldige teller stond. Inmiddels is voor de geel-zwarten wel duidelijk dat er tegen het 'linkerrijtje' eigenlijk geen mogelijkheden zijn. Om degradatie te ontlopen zal het dus moeten gebeuren tegen de nummer acht t/m dertien van de ranglijst. Komende zaterdag is daarvoor de eerste kans. De koploper van het 'rechterrijtje', Voorwaarts, komt dan op bezoek op Sportpark Niek Hilhorst. Een eenvoudige opgave zal het voor Kockengen niet worden. De uitwedstrijd in Utrecht werd tamelijk kansloos met 4-1 verloren en het gat op de ranglijst is inmiddels een straatlengte (15 punten). Toch is het momenteel nog steeds zo dat Kockengen bij een overwinning de rode lantaarn (waarschijnlijk) over zal dragen naar Focus '07. Voorlopig is de hoop dus nog niet opgegeven op betere tijden.