Ongenadig pak slaag voor Kockengen

HSSC'61 1

25 januari 2020 14:30

Een onherkenbaar Kockengen is afgelopen zaterdag heel slecht uit de winterstop gekomen. Op bezoek in Hei- en Boeicop, bij HSSC, werd een zevenklapper geïncasseerd. Omdat Kockengen geen kans wist te creëren, en dus niet scoorde, stond er een ongekende 7-0 op het scorebord na negentig minuten. Al na een minuut of vijf was duidelijk dat Kockengen weinig kans zou maken. De oranjehemden van HSSC overrompelde de gasten en gaven vanaf het begin flink gas. Kockengen mist door blessures, en vooral ook bezigheden naast het voetbal, op dit moment voornamelijk veel snelheid en ervaring. Op het ouderwetse echte grasveld zorgden deze ingrediënten ervoor dat de thuisploeg na een half uur al een marge van 3 had genomen, wat tevens de 3-0 ruststand betekende. Alle goede bedoelingen ten spijt bleek de tweede helft voor Kockengen nog dramatischer te verlopen dan het eerste bedrijf en werden er nog 4 doelpunten bijgeschreven op het formulier. Na 90 minuten floot de, uiterst zwakke, arbiter Hocks dus af bij een beschamende 7-0 eindstand. Voor Kockengen is het te hopen dat in het vervolg van het seizoen zo veel als mogelijk spelers beschikbaar en fit zijn op de zaterdagen. Er is namelijk tegen een matige tegenstander als HSSC (ze staan slechts op plek 10) gebleken dat Kockengen iedereen nodig heeft om überhaupt een vuist te kunnen maken.

De volgende wedstrijd zal op zaterdag 1 februari worden gespeeld. De tweede seizoenshelft zal dan van start gaan met de thuiswedstrijd tegen Brederodes. De seizoensouverture op bezoek bij Brederodes voorspelt weinig goeds, het werd destijds 6-0 voor de thuisploeg.