VV Kockengen na degradatiekraker met lege handen

OSM '75 1

30 november 2019 14:30

Afgelopen zaterdag heeft het vlaggenschip van VV Kockengen drie dure punten verspeeld. Op een zonovergoten Sportpark Niek Hilhorst wisten de blauwgele van OSM met 1-2 te winnen en zodoende voor het eerst dit seizoen drie punten bij te schrijven.
Waar OSM in het eerste gedeelte van de wedstrijd voornamelijk de bal had, waren de kansen wel evenredig verdeeld. Zo kwam OSM meerdere malen door na goed combinatiespel en werd Kockengen op haar beurt gevaarlijk op de omschakeling. Dit resulteerde tweemaal in een vrije doortocht voor De Wit na goed voorbereidend werk van Meijer. Helaas wist De Wit beide mogelijkheden niet te verzilveren in een doelpunt, waar anderzijds OSM in tweede instantie een rebound wel in het doel wist te krijgen, 0-1.
Na de thee probeerde Kockengen de aansluiting te vinden. Met het (uiteindelijke) inbrengen van Zeldenrijk, Theijken en Versloot lukte dat ook met mondjesmaat. Toch viel de treffer aan de andere kant. Waar de nummer zeven van OSM na het weggeven van wat ruimte door de defensie van Kockengen keeper Van Leeuwen wist te verschalken. Kockengen kon doormiddel van een schot vanaf buiten de zestienmeter via Meijer nog wat terugdoen, maar eigenlijk kwam de treffer te laat. Hierdoor stond er na 90 minuten 1-2 op het scorebord en zakt Kockengen dieper weg in de onderste regionen van de competitie. Met nog twee wedstrijden te gaan tot de winterstop zal Kockengen tegen respectievelijk Hercules (5e) en Vriendenschaar (11e) alles op alles moeten zetten om nog wat punten bij te kunnen schrijven. Aanstaande zaterdag dient zich hier de eerste mogelijkheid voor aan, Kockengen speelt om 14:30 uit op Sportpark Voordorp waar het tegen Hercules mag aantreden.