Kockengen verliest van Hercules

Hercules 1

7 december 2019 15:00

Het eerste elftal van Kockengen heeft zaterdag maar weer eens een nederlaag geleden. Op bezoek bij subtopper Hercules werd uiteindelijk met 4-1 verloren. Toch was het geen kansloze nederlaag voor de geel-zwarten. De gasten maakten het de gastheren uit Utrecht, door hard te strijden, bij vlagen erg lastig. Via Jesse Melse had Kockengen voor de thee in ieder geval één keer moeten scoren. Helaas ging zijn inzet van dichtbij over de goal van Hercules. De thuisploeg was gelukkiger in de afronding en scoorde voor rust twee keer. Vlak voor rust kwam Kockengen nog een keer goed weg toen Hercules de lat raakte.

Na de pauze maakte Kockengen al snel de aansluitingstreffer via de net ingevallen Eric Versloot. Echter de twaalfde man van Hercules stak hier een stokje voor door zijn vlag in de lucht te steken. De beste man was de hele wedstrijd drukker met coachen dan met vlaggen maar op de voor Hercules juiste momenten stak hij stelselmatig zijn vlag in de lucht. Men zou kunnen denken dat dit verslag gekleurd is (en dat zal vast kloppen), maar die mensen raden we aan via voetbaltv de wedstrijd even terug te kijken. Versloot kwam niet alleen 5 meter achter zijn man vandaan, maar stond nog minimaal 2 meter op eigen helft op het moment van spelen. Helaas voor Kockengen kon de prima leidende scheidsrechter niet anders dan de twaalfde man van Hercules volgen en hij keurde de goal af. Toch kwam Kockengen terug in de wedstrijd toen Berk een corner van Melse binnen knikte. Even mocht Kockengen hopen op een stunt maar in de slotfase gooide Hercules met twee doelpunten de wedstrijd in het slot en uiteindelijk floot de scheidsrechter af bij een 4-1 stand.

Volgende week speelt Kockengen weer een echte degradatiekraker. Vriendenschaar komt op bezoek in Kockengen en bij een overwinning wipt Kockengen over de ploeg uit Culemborg, dat pas 6 schamele puntjes heeft verzameld. Makkelijk zal het echter niet worden, want dit zijn er toch nog altijd twee meer dan Kockengen er nu heeft.